alexochingencarina Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag blir så glad när jag ser kar som det här. Snyggt jobbat!!! Citera
irwin_fletch Postat 10 februari 2014 Författare Postat 10 februari 2014 Vad jag kan se så har jag samma armatur som du, om det är ATI med 6 lysrör.Får jag fråga dig vad du använder dig av för lysrörskombination? Jag tycker att färgerna är sjukt fina och jag ska precis beställa nya så jag kan tänka mig beställaprecis samma som du har.Svarar här med. Kör ATI rör. blue+ och coral+ samt ett actinicHej!Vad heter korallen på siste bilden ?Köpte en sådan för ett tag sedan men missade vad den heter Trodde givetvis att bilderna skulle följa med när man svarade med citat, men så enkelt va det inte Menar alltså bilderna på sidan 6 ... inlägg #110Det är en Euphyllia glabrescens...Jag blir så glad när jag ser kar som det här. Snyggt jobbat!!!Tack! Är tyvärr inte lika duktig fotograf som du är bara.... Citera
irwin_fletch Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 Gul kirurg är senaste tillskottet. Gått i karantän väl länge nu.Gillar mina mossgröna skivor, har börjat föröka sig lite nu.... Citera
freddi36 Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Häftig färg på kirurgen! Lite ljusare än vanligt Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 25 februari 2014 Författare Postat 25 februari 2014 Hehe, den brukar vara "vanligt" gul men tror det tar ett tag innan den blir bekväm i nya karet. Var likadant när jag introducerade den i karantän Fast det stämmer nog att den är lite ljusare än många andra gula kirurger. Citera
irwin_fletch Postat 4 mars 2014 Författare Postat 4 mars 2014 En gammal bild på min Euphyllia glabrescens. Igår blev jag tvungen att fragga den, den hade vuxit sig för stor i mitt lilla kar. Från min ursprungliga 3 huvuden hade det nu blivit 22 stycken. 12 huvuden får vara kvar i byttan nu. Ska bli kul att se hur "fraggen" kommer se ut i fraggkaret där näringsvärdena är mycket högre. Citera
irwin_fletch Postat 18 mars 2014 Författare Postat 18 mars 2014 (ändrat) Jag har ju ett LPSdominerat kar men lite SPS finns det allt.... Jag lär mig aldrig hur man får stora bilder. Har aldrig lyckats få upp alternativen till att välja stora bilder ens. Ändrat 18 mars 2014 av irwin_fletch Citera
freddi36 Postat 18 mars 2014 Postat 18 mars 2014 Du har ett riktigt fint kar, riktigt fint! Angående bilderna så ladda upp dom och infoga dom, sen klickar du på "avancerat läge", och sen dubbelklicka på bilden så kommer en ruta upp. Därkryssar du i "full storlek". Då blir dom i full storlek efter att du postat inlägget Citera
irwin_fletch Postat 18 mars 2014 Författare Postat 18 mars 2014 Tack så mycket!Avancerat läge Fredrik?? Letar som en galning, inte sett dom orden någonstans efter att jag infogat dem? Citera
freddi36 Postat 18 mars 2014 Postat 18 mars 2014 "Gå till avancerad" heter det visst.. så det ser ut såhär Infoga sen bilden så den kommer upp i kommentarsfältet. Dubbelklicka sen på bilden.Då kommer denna rutan upp, klicka i för "full storlek" och sen ok. Citera
Tomtom Postat 18 mars 2014 Postat 18 mars 2014 Ojoj det var riktigt fint kar du har Den röda acron på bild 5 är en vill ha korall hehe.Mvh Tommy Citera
irwin_fletch Postat 18 mars 2014 Författare Postat 18 mars 2014 Nu ska det bli spännande om det funkar. Tack Fredrik, jag hade aldrig förstått att jag skulle ladda in bilden i kommentarsfältet.Bilden visar min nuvarande favoritkorall. En montipora med lila/blå polyper. Grundfärgen på montin är också åt det lila hållet. Citera
freddi36 Postat 18 mars 2014 Postat 18 mars 2014 Inga problem Riktigt snygg montipora, vet inte om jag sett den färg kombinationen innan, med de blåa polyperna. Alla dina sps ser ut till att trivas bra iallafall,,doserar du något? Likt något spårämne eller "mat"/näring?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 19 mars 2014 Författare Postat 19 mars 2014 Jag doserar spårämnen i ballingen. Men jag har bara en tredjedel av det som är rekommenderat. Blir ändå en hel del då jag doserar en bit över 200 ml/dag på mina dryga 200 liter. Citera
alexochingencarina Postat 19 mars 2014 Postat 19 mars 2014 Vilket fint kar du har. Snygga spser:smiley20: Citera
irwin_fletch Postat 20 mars 2014 Författare Postat 20 mars 2014 Stillrent kar -----> NEJFritt från alger ------> NEJKoraller som växer så det knakar --------> NEJBra teknik ---------> NEJFärg på korallerna --------> Ja där får jag ända vara nöjd (även om det inte är några svåra koraller) Citera
Himzo Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Det är bra att du har en så ödmjuk inställning till alla komplimang du får för akvariet men det är verkligen as-snyggt Snygga färger och korallerna ser ut att trivas väldigt bra.Vad du än gör så verkar det funka. Citera
irwin_fletch Postat 22 mars 2014 Författare Postat 22 mars 2014 Tack för berömmet..=) Jag är verkligen nöjd med hur karet ser ut nu men jag vill noga påpeka att allt inte är frid och fröjd bara för att det ser bra ut på bild.. Slänger upp de sista bilderna för veckan Citera
irwin_fletch Postat 4 maj 2014 Författare Postat 4 maj 2014 Sådär, nu har många koraller fraggats ner eller sålts och en del ska fortfarande bort. Lite småfraggar har kommit till. Känns som mina SPS tagit fart ordentligt senaste tiden, kan det ha mer mitt kaliumvärde att göra? Fick upp det på bra nivå efter en lång tid på allt för låg nivå. Var borta 10 dagar från karet och när jag kom hem hade jag rekordlåga nivåer på fosfat/nitrat men nu börjar det ordna till sig. Citera
freddi36 Postat 4 maj 2014 Postat 4 maj 2014 Vilken goniopora! Hoppas du lyckas med den! Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 4 maj 2014 Författare Postat 4 maj 2014 Du tänker den röda Fredrik? Det är knappar faktiskt men förstår att det lite skumt ut. Satt några polyper på en sten och den stenen limmade jag fast på en större sten. Nu har knapparna spridit sig och är på väg ut över den platta stenen som jag hade tänkt... Citera
freddi36 Postat 4 maj 2014 Postat 4 maj 2014 Haha, blev ganska lurad! Ser ut som en röd goniopora med halvlånga polyper. Likt denna, fast helröd. http://mentoneaquarium.com.au/wp-content/uploads/2013/10/Goniopora-Red-Daisy-Coral.jpgRiktigt fina knappar isåfall! Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.