Gå till innehåll

Smakar på 250 liter salt


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Tror kanske att det är mccoskeri. Men dom är så lika varandra så det är riktigt svårt imo. Jag har två st som är köpta som filamentosus men tror snarare jag har en carpenteri och en mccoskeri. Oavsett så håller jag med om att det är grymma fiskar. Utseendemässigt samt beteendemässiga!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det från WC ormet, detta var överlevarna :) Carpenteri stämmer bra det också, den är i alla fall köpt som det. Kunde inte låta bli när en sån läcker fisk som inte kostade mer än en ocellaris. Visade sig vara ett riktigt bra köp, en fisk som alltid är framme och spänner upp sig för mina Anthias :) Inte sett några hopp än men vet att de är kända för det, hoppas han inte prickar mathålet i täckglaset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Då är beslutet taget, även en T5-nörd som jag ska testa LED (lite överdrivet eftersom jag har LED till fraggkaret :ler: )

Men jag kastar mig inte särskilt långt ut i LEDträsket utan håller mig till en hybrid, rättare sagt ATIs hybrid med 4x39w T5 och 2x75w led.

Frågan är vilka 4 rör jag ska använda till rampen? Hur långt från ytan (kommer fortfarande köra täckglas) Hur många procent vågar jag ge LED:en från start?

Jag har stora acro som växer precis vid ytan så tanken är att dra ner leden till en början iaf. Ni med erfarenhet får gärna ge svar på frågorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen erfarenhet av ATI:s ledrampen så jag är tyvärr inte till någon hjälp där.

Men dina Anthias har jag däremot några frågor om :).

Hur många har du och är det Bartlett's Anthias? Hur ofta får de mat?

Kikar själv på om jag skulle ha köpt ~4st till mitt kar och det är väl antingen Bartlett's eller Squamipinnis jag kollat på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer som Stig säger, dispar är detta. Köpte in 4 stycken till mitt 250kar. Skulle vilja ha två till men vill inte bryta balansen som nu infunnit sig. Två hanar som står på på varsin kant och spänner sig för att vinna över honorna. Jag matar egentligen bara en gång per dag men sedan jag köpte dessa försöker jag att dra ut lite på matningen. Alltså samma mängd men lägger i små portioner under kvällen istället för allt på en gång. Jag upplever dispar som lätta. Framme hela tiden och äter allt jag ger dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ny fisk i form av en stor elddvärgkejsare. Den verkar picka lite på en del koraller men inte så det stör allt för mycket. Den har gått hos en kompis så vet att den inte ska vara ett korallätande monster i alla fall. Men nu åker nog lite fisk ut för det är för mycket just nu. Cromis ligger risigt till....

post-6832-14468934939092_thumb.jpg

post-6832-14468934938641_thumb.jpg

post-6832-14468934939336_thumb.jpg

post-6832-14468934939619_thumb.jpg

post-6832-14468934939836_thumb.jpg

post-6832-14468934938853_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...