Gå till innehåll

Smakar på 250 liter salt


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Vad jag kan se så har jag samma armatur som du, om det är ATI med 6 lysrör.

Får jag fråga dig vad du använder dig av för lysrörskombination?

Jag tycker att färgerna är sjukt fina och jag ska precis beställa nya så jag kan tänka mig beställa

precis samma som du har.

Svarar här med. Kör ATI rör. blue+ och coral+ samt ett actinic

Hej!

Vad heter korallen på siste bilden ?

Köpte en sådan för ett tag sedan men missade vad den heter :)

Trodde givetvis att bilderna skulle följa med när man svarade med citat, men så enkelt va det inte :) Menar alltså bilderna på sidan 6 ... inlägg #110

Det är en Euphyllia glabrescens...

Jag blir så glad när jag ser kar som det här. Snyggt jobbat!!!

Tack! Är tyvärr inte lika duktig fotograf som du är bara....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

En gammal bild på min Euphyllia glabrescens. Igår blev jag tvungen att fragga den, den hade vuxit sig för stor i mitt lilla kar.

Från min ursprungliga 3 huvuden hade det nu blivit 22 stycken. 12 huvuden får vara kvar i byttan nu. Ska bli kul att se hur "fraggen" kommer se ut i fraggkaret där näringsvärdena är mycket högre.

post-6832-14468932819655_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Du har ett riktigt fint kar, riktigt fint! -Tummen upp

Angående bilderna så ladda upp dom och infoga dom, sen klickar du på "avancerat läge", och sen dubbelklicka på bilden så kommer en ruta upp. Därkryssar du i "full storlek". Då blir dom i full storlek efter att du postat inlägget :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska det bli spännande om det funkar. Tack Fredrik, jag hade aldrig förstått att jag skulle ladda in bilden i kommentarsfältet.

Bilden visar min nuvarande favoritkorall. En montipora med lila/blå polyper. Grundfärgen på montin är också åt det lila hållet.

post-6832-14468932994628_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem :)

Riktigt snygg montipora, vet inte om jag sett den färg kombinationen innan, med de blåa polyperna.

Alla dina sps ser ut till att trivas bra iallafall,,doserar du något? Likt något spårämne eller "mat"/näring?

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra att du har en så ödmjuk inställning till alla komplimang du får för akvariet men det är verkligen as-snyggt :)

Snygga färger och korallerna ser ut att trivas väldigt bra.

Vad du än gör så verkar det funka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Sådär, nu har många koraller fraggats ner eller sålts och en del ska fortfarande bort. Lite småfraggar har kommit till. Känns som mina SPS tagit fart ordentligt senaste tiden, kan det ha mer mitt kaliumvärde att göra? Fick upp det på bra nivå efter en lång tid på allt för låg nivå. Var borta 10 dagar från karet och när jag kom hem hade jag rekordlåga nivåer på fosfat/nitrat men nu börjar det ordna till sig.

post-6832-14468933345339_thumb.jpg

post-6832-14468933345552_thumb.jpg

post-6832-14468933345758_thumb.jpg

post-6832-14468933345965_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du tänker den röda Fredrik? Det är knappar faktiskt men förstår att det lite skumt ut. Satt några polyper på en sten och den stenen limmade jag fast på en större sten. Nu har knapparna spridit sig och är på väg ut över den platta stenen som jag hade tänkt...;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...