Gå till innehåll

Nu börjar LED bli billigt. Nån som har testat?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Om inte annat så är det lätt att köpa fler ljuskällor om man har behovet, och det är lätt att byta ut mot andra färger, ifall man tycker det blir för blått eller vitt, så länge de kan tillhandahålla de man vill ha.

Vissa nanokar skeppas ju med spots, om än i mindre modell, så metoden är ju beprövad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en PAR30 från Boostled.com till mitt 60-liters nano.

Den räcker bra men täcker inte riktigt ända ut i kanterna (40cm bredd).

Har den ca 18 cm från vattenytan just nu och mina koraller mår kanon (zoanthus, ricordea och maximini-anemon).

Har provat på lite olika höjder; för högt upp så förlorade zoanthusarna färg, och för långt ner så brände den min anemon.

Funderar på att kanske skaffa en 20K-lampa från LEDpacific som komplement.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade men tror det var $50 för lampan och lika mycket i frakt. Och sedan tullavgifter på runt 250:-

Så det blev ganska mycket i slutändan. LEDpacific.com är mer prisvärt eftersom det inte behövs fraktas över halva planeten (BoostLED finns i USA).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha den här typen av belysning över mitt akvarium. Tycker det är snyggt att ha den typen av belysning med separata led lampor. Har sett något liknande på Bromma zoo och på akvarie lagret om dom nu heter så. såg snyggt ut över ett akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...