alexochingencarina Postat 29 maj 2014 Författare Postat 29 maj 2014 Lite uppdatering. Många acroporor har4 kastat in handduken och merparten av dom som lever har fått RTN som sakta kryper upp på foten. Extremt stressade koraller i dagsläget och det känns inte som jag vågar doppa dem änu och riskera att stressa dem mer!Känns riktigt tråkigt med en så stor förlust på fina Acroporor. Men, men. Kriget går vidare och vad vore ett krig utan förluster;) Citera
alexochingencarina Postat 6 juni 2014 Författare Postat 6 juni 2014 Nu är korallerna doppade för första gången. Alla korallerna ser bra ut efter doppen. Nu återstår 6 dopp. Sen kommer Acropororno lana i en ny burk som står här och väntar. Ett jävla jobb så hål koll efter AEFW. Det är inte kul dethär!!!Glad nationaldag-dans Citera
alexochingencarina Postat 10 juni 2014 Författare Postat 10 juni 2014 Resultatet av dagens dopp!_MG_5456 by sietses, on Flickr_MG_5455 by sietses, on Flickr_MG_5454 by sietses, on Flickr_MG_5453 by sietses, on Flickr_MG_5451 by sietses, on FlickrJag kämpar på! Citera
blackizzz Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Bara att se till att kämpa så lär dem ge upp först! Citera
Edlund Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Skrapar du bort äggen? Vad använder du för preparat vid doppningen? Citera
ormet Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Sjukt bra bilder om inte annat. Jag har aldrig lyckats se ägg eller AEFW på en korall. Är kanske lite blind. Citera
alexochingencarina Postat 10 juni 2014 Författare Postat 10 juni 2014 Skrapar du bort äggen? Vad använder du för preparat vid doppningen?Har provat att borsta bort dom med tandborste men det går inte. Försöker klippa bort dom men snart är det inte så mycket att klippa i längre. Använder fm ultra pest.Sjukt bra bilder om inte annat. Jag har aldrig lyckats se ägg eller AEFW på en korall. Är kanske lite blind.Det är riktigt svårt att hitta något. Speciellt själva masken. Satt och studerade varje korall noga på ballkongen i dagsljus. Tog några timmar kan jag säga! Sen har man ju inte en aning om hur det serut i dom större/tätare korallerna. Men men, fyra veckor till så får vi se om detr finns några AEFW kvar. Eller koraller för den delen. Alex AEFW 2-0 Citera
Edlund Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Ok. Jag hade oxå problem med just denna plattmask. Jag klippte och sen tog jag en liten matkniv och skrapade bort äggen. Själv körde jag coral fx. Blev av med allt efter cirka 1 månad. Doppade dom totalt i 4 omgångar. Citera
alexochingencarina Postat 10 juni 2014 Författare Postat 10 juni 2014 Ok. Jag hade oxå problem med just denna plattmask. Jag klippte och sen tog jag en liten matkniv och skrapade bort äggen. Själv körde jag coral fx. Blev av med allt efter cirka 1 månad. Doppade dom totalt i 4 omgångar.Skönt! Såg du några ägg eller bara mask? Jag har nog haft det i karet mellan ett halvår och ett år så dom har tydligen fått bra fäste! Citera
ormet Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Har provat att borsta bort dom med tandborste men det går inte. Försöker klippa bort dom men snart är det inte så mycket att klippa i längre. Använder fm ultra pest.Superlimma äggen. Citera
Edlund Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Både ägg och mask fanns på 4-5 olika acroporor. Tappade 4-5 pga jag inte visste om det. Vissa acroporor rörde dom inte överhuvudtaget eller så hade dom kanske inte hunnit sprida sig. Nu för tiden doppar jag alltid nya acroporor Citera
alexochingencarina Postat 17 juni 2014 Författare Postat 17 juni 2014 Igår doppades korallerna för tredje gången. Hittade inte en enda AEFW vid detta dopp! Känns som jag är på rätt väg nu. Ägg finns kvar på vissa koraller men det är svårt att se om dom är kläckta eller inte. Den här gången va dom lättare att skrapa bort så jag hoppas på kläckta. Nu blir det semmester i sex dagar. Sen doppa igen. Efter nästa dopp tänkte jag gå in med snabblimmet och limma dom delar där äggen sitter.I den nya burken blir det troligtvis kammelräkor, dopp, kärnvapen, bazooka, kalashnikov och senapsgas för att döda dom jävlarna-sjuk1-Glad midsommar! Citera
Strikt Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 Haha, på dem bara! Annars kan du ju köra med bara mjukisar, 4 nyanser av brunt Ha det gott och glad midsommar! Citera
alexochingencarina Postat 17 juni 2014 Författare Postat 17 juni 2014 Haha, på dem bara! Annars kan du ju köra med bara mjukisar, 4 nyanser av brunt Ha det gott och glad midsommar!Men björn! Man får inte svära i kyrkan;) Citera
osby0479 Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 Haha, på dem bara! Annars kan du ju köra med bara mjukisar, 4 nyanser av brunt Ha det gott och glad midsommar!Ja det ser ju lite mer naturligt ut, så det hade jag kört på, endast brunt!! Citera
Strikt Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 Ja det ser ju lite mer naturligt ut, så det hade jag kört på, endast brunt!!Hahaha, typiskt dig Ken. Ser fram emot nästa kar, 10000 L "all Brown" i Osby Citera
osby0479 Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 Hahaha, typiskt dig Ken. Ser fram emot nästa kar, 10000 L "all Brown" i Osby Hade jag inte haft en fru som hade satt sig emot så hade jag nog haft något liknande, men det hade garanterat varit mer färg än vad det är på en Pride festival, Garanterat Citera
POPOV Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Hade jag inte haft en fru som hade satt sig emot så hade jag nog haft något liknande, men det hade garanterat varit mer färg än vad det är på en Pride festival, Garanterat Vi är alla drabbade av detta fenomen... Citera
osby0479 Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Vi är alla drabbade av detta fenomen...Ja det är rent förjävligt, men man får lösa det med lite mutor Citera
alexochingencarina Postat 24 juni 2014 Författare Postat 24 juni 2014 Nu går det ungefär så här :smashcomp :smashcomp :smashcomp :smashcomp :smashcomp Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.