Seahorse Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Hej!Söker nu några fiskar (ev. städare) till mitt RSM. Har två clowner och ett gäng städare (eremiter, stjärna). Har ni förslag på någon bra nybörjarfisk av det vänligare slaget (algätare vore trevligt)? :-)Hälsningar, Martin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MartinForsström Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Min salarias fasciatus (stavning?) är en ständig glädjekälla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 6 augusti 2012 Författare Dela Postat 6 augusti 2012 Den ser lovande ut! Tack för tipset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Diverse Gobbies fungerar nog bra med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Chromis är alltid trevliga! 3st blir ett fint stim i ett RSM 130 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 8 augusti 2012 Författare Dela Postat 8 augusti 2012 Skulle man kunna ha 3-5st http://www.reeflex.net/tiere/1508_Pomacentrus_auriventris.htm? Eller är det fiskar som inte alls går ihop med varandra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 8 augusti 2012 Författare Dela Postat 8 augusti 2012 Ingen? Har lite ont om tid då jag ska beställa imorgon! Vill veta så att jag inte gör något galet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 det går bra att ha samma sorts fisk i ett stim=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Skulle man kunna ha 3-5st http://www.reeflex.net/tiere/1508_Pomacentrus_auriventris.htm? Eller är det fiskar som inte alls går ihop med varandra?De där ser riktigt trevliga ut. Hade själv kunnat tänka mig ett stim på 10-15 stycken i mitt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 9 augusti 2012 Författare Dela Postat 9 augusti 2012 Tyckte med dom har fina färger! Blev 3st till en början :-) Dom flyttar in nästa vecka tillsammans med en blenny! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 De där ser riktigt trevliga ut. Hade själv kunnat tänka mig ett stim på 10-15 stycken i mitt kar. Blå djävul, grattis! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Blå djävul, grattis!Nej, det är det inte. "Blå djävul" har jag haft tidigare med framgång ihop med flertalet andra fiskar, utan problem.Här har du dem: http://www.reeflex.net/tiere/1479_Chrysiptera_cyanea.htm eller http://www.reeflex.net/tiere/118_Chrysiptera_taupou.htm , båda brukar säljas som "Blå djävul". Det är den första jag har haft själv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 9 augusti 2012 Författare Dela Postat 9 augusti 2012 (ändrat) Blå djävul, grattis!Mer känd som Goldbelly Damsel! Ändrat 9 augusti 2012 av Seahorse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MonicaOB Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 en gul Kirurg och 2 Mithrax, en putsarräka mina förslag...Det föll bra ut hos mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MarinaS Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 Jag har två st Chrysiptera taupou och de är riktigt snälla mot alla fiskar faktiskt förutom när honan lagt ägg och hanen vaktar men då säger han tydligt ifrån med speciella rörelser han gör:) De håller sig liksom mer för sig själva om man säger så. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.