Gå till innehåll

ang osbys inlägg under mitt.


Namnbrist

Rekommenderade inlägg

Fjanteri att ta bort inlägg, aquapolisen har lagt sej i flertalet gånger&även haft synpunkter på mitt nickname.

Det här är väl inget dagis och man ska väl få säga till allmänt när man tycker något är fel? Eller är det enbart hysh hysh bakom kulisserna?

Var inte så präktig&slappna av lite mod

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Fjanteri att ta bort inlägg, aquapolisen har lagt sej i flertalet gånger&även haft synpunkter på mitt nickname.

Det här är väl inget dagis och man ska väl få säga till allmänt när man tycker något är fel? Eller är det enbart hysh hysh bakom kulisserna?

Var inte så präktig&slappna av lite mod

ja i lever i en demokrati. alla ska få vara med och bestämma!! man måste ju kunna de lite kritik?=)

De som väljer att var medlemmar på SG väljer också att sköta sig efter dess regler, är det inget man gillar så får man ju välja bort sitt medlemskap isf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då undrar jag vad Ken har brutit mot och vem som bedömt detta? Eftersom ni tagit bort hans annonser så gäller det väl det. Finns här något att komma med och isåfall finns här inte en hel del att ta i då? Hur många fraggar av och ger bort fraggarna? Annars är det väl ekonomisk vinning? Sen att pengarna troligtvis sätts in i hobbyn igen på ett eller annat sätt är ju en annan femma.. Hur många har inte köpt något och sedan ångrat sig eller att det inte blev som man tänkt? Här är reglerna för Köp och Sälj:

10 Annonsering, reklam & värvning

10.1 Privatpersoner annonserar i marknaden -"Köp och Sälj" erbjuder privatpersoner en möjlighet att under köpes, säljes och bytes gratis annonsera produkter tillhörande de områden som Saltvattensguiden behandlar och som i övrigt följer våra regler. I och med detta så tillåter vi inte annonsering eller länkar till annonser i forumstrådar/inlägg, signaturen, avataren eller galleriet.

10.2 Baktala inte andras annonser -Vi tillåter inte att man någonstans baktalar eller på annat sätt misskrediterar andra medlemmars annonser.

10.3 Företag kan använda ”Annonsörer informerar” -Man skall vara annonsör på Saltvattensguiden om man som företag eller motsvarande önskar marknadsföra något. Man får då bland annat tillgång till forumet "Annonsörer informerar". Kontakta oss för mer information. Saltvattensguiden förbehåller sig rätten att avgöra när en annons är företagsliknande.

Med företagsannonser avses

  • Juridiska personer
  • Hobbyverksamheter
  • Annonsörer som tillverkar varor på beställning
  • Alla varor som säljs exklusive moms

Med hobbyverksamhet avses att bedriva handel med varor utan att att varorna har inköpts eller använts för eget bruk. Uppfödning av fiskar och koraller kan likaså anses vara hobbyverksamhet om handeln har karaktär av att primärt syfta till egen ekonomisk vinning .

10.4 Marknadsföring eller värvning -Förutom det som omfattas av regel 10.3 så tillåter vi inte inlägg (eller ett forumbeteende i övrigt) vars huvudsakliga syfte verkar vara att marknadsföra ett visst företag, produkt eller tjänst, eller där man försöker locka besökare till en viss webbplats. Detta gäller både forumet, PM-funktionen, MSN, signaturen, avataren och galleriet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annonser som ses som en annons för att tjäna pengar plockas bort (=hobbyverkasamhet), och för att upplysa så har annonser med stora mängder fraggar plockats bort. Vi har haft annonser på hundratals fraggar på en och samma gång tex.

Ifall någon har åsikter på hur vi moderatorer sköter vårt "jobb" så är ni välkomna att ta detta via PM eller mail. Ni är även välkomna att föreslå regeländringar ifall ni har några sådana. Tills dess att andra regler blir gällande så kommer vi att fortsätta att verka efter de som finns idag, allt för att skapa ett så trevligt och välbesökt forum som möjligt där vi ser till den stora mängden användare och dess behov.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med andra ord har ni bedömt att Ken har en "hobbyverksamhet" för han säljer utrustning som han inte vill ha? Hur bedöms att annonsen är för att tjäna pengar då? Priserna orimligt höga eller vad? Vissa har ju bytt kar som andra byter kalsonger här på guiden och sålt undan hela tiden, såvida ingen kommer till skada förstår jag inte problemet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att denna tråden kom upp, hoppas bara att den sköts snyggt så inte denna också blir låst av mod.

Saker jag har sålt som privatperson till privatperson har oftast varit till väldigt bra pengar, tror nog att flertalet kan intyga detta, har nog inte gjort någon besviken iallafall.

Men detta kommer att upphöra då jag har fått ihop saker till mitt nya projekt som kommer att behållas en längre tid!

Mitt alternativ har varit att köpa en enskild produkt men det är inte alla som vill sälja sina saker i delar, därav har jag köpt hela deras system, behåller det jag vill ha och sålt resten till väldigt förmånliga priser!! Den såkallad vinsten har gått oavkortat till hobbyn, alla vet vad det kostar och inget är billigt om man vill köpa hållbar kvalitet!

När min nya tråd kommer upp så kommer förmodligen folk se vad det handlar om.

Tack för mig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Laggeman....Du ifrågasatta mitt nickname förra veckan...vad har det med ett *trevligt* forum att göra igentligen nu när du ändå nämner saken?

Hursomhelst så tycker jag att folk ska få lufta sej ibland. Så länge det inte är rena påhopp så klart

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försökte köpa en skummare av osby0479 tidigare i veckan. Han hade ett paket med ett akvarium för småpengar.

Var han ute efter snabab cash så skulle han sålt den, men valde att sälja komplett paket ist till ett grymt bra pris.

Synd att du bor så långt bort, annars hade jag köpt det direkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Laggeman....Du ifrågasatta mitt nickname förra veckan...vad har det med ett *trevligt* forum att göra igentligen nu när du ändå nämner saken?

Nej, ditt nickname har jag ingen åsikt om, men jag tyckte att skriva ut sitt namn som "Kung Louie" inte är särskilt seriöst, om jag pratar med någon så vill jag gärna veta vad personen heter.

Tydligen tyckte du det samma då du ändrat ditt namn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här forumet är riktigt bra. Säger inget om allt jobb som läggs ner&alla är trevliga.

Förutom just den här lilla detaljen, att man inte får ha åsikter öppet om saker som stör en. Att man får privata medelanden om att man ska vara tyst osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här forumet är riktigt bra. Säger inget om allt jobb som läggs ner&alla är trevliga.

Förutom just den här lilla detaljen, att man inte får ha åsikter öppet om saker som stör en. Att man får privata medelanden om att man ska vara tyst osv.

Kan bara hålla med. Har varit där jag oxå.( vet dock inte precis vad just detta gällde)

Bra forum men men man får passa sig att uttala sig om man har avvikande erfarenheter om saker och ting.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen har jag handlat en belysningsramp av Osby, bra pris och klockrent inslaget skickades med busstransport.Har ingenting att klaga på priset var som sagt inte högt och de kronorna som han ev kan ha tjänat är småkrafs. Funderar själv på om det kan finnas ngn annonsör här på SVG som har klagat på att han säljer lite prylar. Eller har någon suttit och räknat ut hur mycket han har sålt för sista året och fått det till hobbyverksamhet? Låter inte så rimligt i mina öron....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att om en tråd tas bort så skall man åt minstone få ett PM med varför detta skedde vilket jag förstår inte var fallet här. Men egentligen tycker jag som med allt annat som är offentligt så skall det vara genomskinligt och man skall kunna se vad som görs. Ibland känns det som att man är i Kina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla nån, lita på de som driver sidan, att ha agg mot en privat å kan inte tas med som admin/mod.

De tas upp och pratas om innan en sak genomförs, andra medlemmar har säkert reagerat å kan markera ett inlägg "rapportera inlägg"

Var glada att ni inte hänger på zoopet för där svider det lite mer om man dissar mod/admin om deras agerande hur de sköts.

Åter igen passar det inte att följa reglerna så var INTE här då.

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla nån, lita på de som driver sidan, att ha agg mot en privat å kan inte tas med som admin/mod.

De tas upp och pratas om innan en sak genomförs, andra medlemmar har säkert reagerat å kan markera ett inlägg "rapportera inlägg"

Var glada att ni inte hänger på zoopet för där svider det lite mer om man dissar mod/admin om deras agerande hur de sköts.

Åter igen passar det inte att följa reglerna så var INTE här då.

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Nu vet jag inte om det va du som är grundaren till denna sidan? Har för mig det iaf?

Men att skriva "Åter igen passar det inte att följa reglerna så var INTE här då" får mig till att lägga ner sidan och ev hobbyn, tycker att det är ett helt sjukt bemötande!

Finns så många bra sidor med SG men tyvärr så finns det dom dåliga också och det är det bemötandet!

Men det är min åsikt, jag har alltid bemött folk trevligt, aldrig varit otrevlig, eller skrivit allt för mycket illa om någon eller något, men ändå ska man känna sig skyldig, som om det är något kriminellt man gjort och får stå till svars för sina handlingar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp jag är grundaren för SG ;) Admin 2002-2007. Nu vanlig medlem och hjälp med programvaran bara.

men så är det på alla sidor respektera reglerna annars så åker man ut eller får en varning.

Jag blev BANNAD på Reefcentral typ -2002 i 6 månader och blockerade mitt IP nummer. utan nån förklaring, men tillslut så fick jag svar att jag gjort fel. men vad vet jag ännu inte.

Nej varför skulle du lägga ner hobbyn för lite motgång?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...