Gå till innehåll

Korall blir vit. Hjälp!


m1nken

Rekommenderade inlägg

Svårt att säga är heller ingen expert men min sitter ca 45cm snett under en 150w mh, kollade precis och det var knappt strömt alls där den sitter då den sitter skyddad mellan en stor superman och en rosa hysterix (rätt eller fel?). Om alla värden är ok skulle jag försöka med att flytta den, du får prova dig fram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med så mycket knappar kan det mycket väl vara kemisk krigsföring. Kör du med aktivt kol?

Sen hur ofta gör du vattenbyten, hur ligger dina vattenvärden? skulle kunna vara högt fosfat eller magnesium. Ser att detta veckar vara din enda SPS, hur stabila ligger dina värden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska prova mig fram!

Har inte testat fosfat, men ska gå å köpa testet på torsdag. Tack loopmannen, ska läsa genom!!

Jag är nybörjare på saltvatten, så vet inte vad aktivt kol menas, jag gör mina vattenbyen regelbundet. Vattenvärderna ligger bra, kolla magnesium för några dagar sen då vare ca 1200.

Dom är stabila. Det är min första SPS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har har en liknade korall men aldrig haft stor problem (bli vit) , inte ens jag hade fosfaten 0,16.

Belysning och fosfaten är ganska viktig.

Ingen erfarenhet och lite otur kan du se hur många koraller har dött sista halv året och säkert kommer flera dö tills man hittar rätt.

post-5479-14468926320429_thumb.jpg

post-5479-1446892632063_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Metallhallogen, Gieseman, vet inte watt riktigt, har lånat den, ska kolla de imorrn, den e lite varm just nu.

Nike83, vad krävs? för jag håller på kollar på att köpa den här i framtiden : http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=1599 tror du den duger?

Ska kolla upp de där loopman!

Får kolla upp de där! fy fan.. tack.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...