Gå till innehåll

Samkörning 13okt skåne - sjöfartsmuseet.


Marcus-

Rekommenderade inlägg

Givetvis får vi avvakta att bestämma till Marcus svarat vad han tycker, då det är han som kör.

Men det hade varit bra att veta om ni (Patrikk, Ted64, Cheva) hellre går på seminarium än besöker Ciklidhuset och eventuellt Marinakvariet.

Så kan vi sedan försöka lägga upp en vettig rutt...

Jag gör som fisken.. Jag följer strömmen ;)

Kan man räkna in Ullared ;)

(joke) -bil-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jag var mest intresserad av ett av föredragen men jag kan hoppa det för att besöka butikerna. Hur gick det med att kontakta butikerna för att se om de hade öppet? samt så har ni tänkt att köpa något i butikerna? levande eller teknik? hur har ni tänkt att skydda det levande om vi handlar innan träffen klarar det sig ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag var mest intresserad av ett av föredragen men jag kan hoppa det för att besöka butikerna. Hur gick det med att kontakta butikerna för att se om de hade öppet? samt så har ni tänkt att köpa något i butikerna? levande eller teknik? hur har ni tänkt att skydda det levande om vi handlar innan träffen klarar det sig ?

Angående kontakta butikerna, se inlägg 20. Jag har pratat med de olika butikerna.

Jag köper något om jag ser något jag vill ha (fisk/korall/mussla). Jag ska inte ha någon teknik.

Jag har mitt i frigolitlåda. Vi kommer inte handla något innan 11:00-12:00, så då klarar det sig lugnt tills kvällen när vi kommer hem vid t.ex. 22.00

Det är värme i bilen medan vi kör, och när vi är på Sjöfartsmuséet så tar jag med lådan in.

Förra året hade butikerna lite specialpriser, och ordnade in lite sändningar tills träffen, så det är kul att besöka dem då!

Men då vill 4 av oss åka till butiker, så vi släpper av Tommy på Sjöfartsmuséet, sedan kör vi runt.

Jag räknar lite körning och lägger upp en rutt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående kontakta butikerna, se inlägg 20. Jag har pratat med de olika butikerna.

Jag köper något om jag ser något jag vill ha (fisk/korall/mussla). Jag ska inte ha någon teknik.

Jag har mitt i frigolitlåda. Vi kommer inte handla något innan 11:00-12:00, så då klarar det sig lugnt tills kvällen när vi kommer hem vid t.ex. 22.00

Det är värme i bilen medan vi kör, och när vi är på Sjöfartsmuséet så tar jag med lådan in.

Förra året hade butikerna lite specialpriser, och ordnade in lite sändningar tills träffen, så det är kul att besöka dem då!

Men då vill 4 av oss åka till butiker, så vi släpper av Tommy på Sjöfartsmuséet, sedan kör vi runt.

Jag räknar lite körning och lägger upp en rutt.

OK missade ditt inlägg #20 sorry. Ang. frigolitlåda det enda jag har är en stor låda (ca: som en flyttkartong) o den känns liiite stor att ta med sig med tanke att vi är flera personer i bilen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu har jag gjort ett litet förslag på rutt. Ni får gärna tycka till om ni vill göra det annorlunda.

Rutten blir ungefär 625km. Om vi räknar med att bensinen ligger på 15:- litern och Marcus bil drar 0,8, så är det vars 150:- om vi är 5 personer. Hoppar någon av, så får vi givetvis dela det på färre personer...

Jag föreslår att alla ger Marcus 150:- på morgonen, så att det inte blir något klydd sen (Man har ju varit med förr...)

Marcus tankar bilen innan och efter resan, så kan vi justera sedan om det blir billigare/dyrare.

07:45 Avfärd från Tenorgatan i Malmö

11:00

Sjöfartsmuseet (Släppa av Tommy)

Karl Johansgatan

Göteborg

11:30-13:45 (Tiden här inkluderar att vi ska hinna med lunch)

Ciklidhuset (Öppet 11:00-16:00)

Bråtanäsvägen 1

Lerum

14:15-15:45

Marinakvariet (Öppet 12.00-16.00)

Kråketorpsgatan 10

Mölndal

16:00-18:00

Sjöfartsmuseet (Öppnar 16:30)

Karl Johansgatan

Göteborg

18:30-20:00

Bioted Marine

Korsgatan 16

Kungsbacka

22:30

Malmö

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter jätte bra.

Skönt med betalningen med så det inte glöms bort -bil2-

Bra om alla som skall med bekräftar i tråden så vi vet att ni skall med. Sen bra om ni skickar pm med ert telefonnummer till mig så vi har allas nummer mest om någon förändring sker osv.

tack än en gång Peter för din undersökning osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är där någon som skulle kunna gör mig dentjänsten att plocka hem lite spser till mig? jag skulle så gärna vilja följa med, men fyller 18 år den 13 oktober och sa ha fest hemma så kan tyvärr inte hänga med=(

men är där någon som skulle kunna tänka sig ta med några sps koraller hem till mig så hör av er på ett PM. betala så klart för dem ;)

/Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på vad du vill ta med dig hem ;)

det är en volvo S80

ta med dig en frigolit så ser vi vad vi löser.

har ju dragkrok med så allt bör gå att ordna.

jag har bara en stor frigolit låda så det känns inte speciellt aktuellt att ta med den( kanske inte ens går in) det är en av de stora lådorna som man brukar från av Deep ocean.

om jag skulle ta något med mig hem hade det kanske varit 1-2 fiskar o 1-2 koraller/fraggar på sin höjd så det kanske finns plats i någon annans låda i det fallet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta med dig lådan så kan du ha den i mitt garage när du sen skall hem om du kör kan den vara kvar i din bil.

Finns parkering hemma hos mig om ni vill ställa era bilar.

behöver du inte frigolit så har vi så får vi samsas i dem... Det är lungt jag har en tre / fyra lådor....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...