Gå till innehåll

Finaste fisken


the rookie

Rekommenderade inlägg

Helt omöjligt att välja men okey ett tappert försök

1. Clowntryckare

2. Maskarilfjäril (Chaetodon Semilarvatus)

3. Påfågelkejsare ( pygoplites Diacanthus)

Tyvärr får jag offra korallerna med denna besättning men va fa.. man kan inte få allt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. Zanclus canescens

2. P. Navarchus

3. A. Achilles

Har de två första ,kommer att försöka med den 3:e

2 an har jag själv ...mycket fin ...kommer att försöka introducera en blueface då det kan gå att få dem att leva ihopa ....trots att de ser varandra som samma art ...i naturen händer det att de förökar sig och får hybrider ....lite spännande ...får se vad som händer ...kommer att uppgradera till ett 160*90*75 (L*D*H) 1080 L ...hoppas att det blir färdigt inom kort ...skall då se fram emot att min "Majestic angel" växer till sig och till slut uppnår sina 30 cm ....fin fint ...gåller ju att ha ett kar de kan vända sig oxå =)

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har både navarchus och xantomethapon i min burk och det är inga problem. Oftas så gör Kejsare upp på en vecka och sen är rangordningen klar, till skillnad från kirurger som aldrig ger upp.

/Janne

2 an har jag själv ...mycket fin ...kommer att försöka introducera en blueface då det kan gå att få dem att leva ihopa ....trots att de ser varandra som samma art ...i naturen händer det att de förökar sig och får hybrider ....lite spännande ...får se vad som händer ...kommer att uppgradera till ett 160*90*75 (L*D*H) 1080 L ...hoppas att det blir färdigt inom kort ...skall då se fram emot att min "Majestic angel" växer till sig och till slut uppnår sina 30 cm ....fin fint ...gåller ju att ha ett kar de kan vända sig oxå =)

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du Janne.

Fontomkejsaren är en super firre.

Hade en av dessa ett par månader i fjol men förlorade den under värmeböljan förra sommaren =(. Köpte den från TMC england och betalade ca 10000kr. ( Jobbar i butik så normal priset är betydligt högre ). Mycket trevlig fisk som åt redan tredje dagen i akvariet. Köpte kylanläggning efter katastrofen. Borde gjort det innan... TMC får in fantomenkejsaren ett par gånger om året. Har du råd så skaffa en. Se till att du har kylning dock! De lever på ganska djupt vatten och vill inte ha mer än högst 26 grader i vattnet.

MVH Martin

Och min önskelista:

1. A.Acilles

2. Z.Gemmatum

3. Blåprickig "Jawfish"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...