the rookie Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 Ifall ni alla hade fått välja 3 fiskar som ni absolut hade velat att ha ....(som får plats i ett akvarium i hemma storlek)vilka hade det varit .....Själv ...Holacanthus clarionensis (clarion angelfish)Racoon butterflyoch sistmoorish idolPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tompa_ Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 1.zanclus canescens 2.acanthurus achilles 3.pomacanthus asfur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 1. Zanclus canescens 2. Pygoplites diacanthus2. Acanthurus achillesAnnars är denna en favorit.. Men vill gärna se den "live" Zebrasoma rostratum.. Den är dyr.. men varför? ovanlig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 26 april 2005 Dela Postat 26 april 2005 Helt omöjligt att välja men okey ett tappert försök 1. Clowntryckare2. Maskarilfjäril (Chaetodon Semilarvatus)3. Påfågelkejsare ( pygoplites Diacanthus)Tyvärr får jag offra korallerna med denna besättning men va fa.. man kan inte få allt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
the rookie Postat 26 april 2005 Författare Dela Postat 26 april 2005 he eh he ....olika smak än så länge ....kul Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 1. Zanclus canescens2. P. Navarchus3. A. AchillesHar de två första ,kommer att försöka med den 3:e Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 A. japonicusA. AchillesL. delfin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gonzo Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 "Givetvis ska man ha kirurger"1 Zebrasoma gemmatum ( Någon kanske har nån till salu )2 Zebrasoma xanthurus3 Zebrasoma scopas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
the rookie Postat 27 april 2005 Författare Dela Postat 27 april 2005 1. Zanclus canescens2. P. Navarchus3. A. AchillesHar de två första ,kommer att försöka med den 3:e2 an har jag själv ...mycket fin ...kommer att försöka introducera en blueface då det kan gå att få dem att leva ihopa ....trots att de ser varandra som samma art ...i naturen händer det att de förökar sig och får hybrider ....lite spännande ...får se vad som händer ...kommer att uppgradera till ett 160*90*75 (L*D*H) 1080 L ...hoppas att det blir färdigt inom kort ...skall då se fram emot att min "Majestic angel" växer till sig och till slut uppnår sina 30 cm ....fin fint ...gåller ju att ha ett kar de kan vända sig oxå =)Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 Jag har både navarchus och xantomethapon i min burk och det är inga problem. Oftas så gör Kejsare upp på en vecka och sen är rangordningen klar, till skillnad från kirurger som aldrig ger upp./Janne2 an har jag själv ...mycket fin ...kommer att försöka introducera en blueface då det kan gå att få dem att leva ihopa ....trots att de ser varandra som samma art ...i naturen händer det att de förökar sig och får hybrider ....lite spännande ...får se vad som händer ...kommer att uppgradera till ett 160*90*75 (L*D*H) 1080 L ...hoppas att det blir färdigt inom kort ...skall då se fram emot att min "Majestic angel" växer till sig och till slut uppnår sina 30 cm ....fin fint ...gåller ju att ha ett kar de kan vända sig oxå =)Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lulle79 Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 Pomacanthus imperatorCentropyge loriculusPseudochromis fridmani Men det finns ju mängder med fantastiska firrar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Jag vet inte om den är den finaste fisken, men den står överst på önskelistan:Chaetodontoplus conspicillatus /Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Martin Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Ja du Janne.Fontomkejsaren är en super firre.Hade en av dessa ett par månader i fjol men förlorade den under värmeböljan förra sommaren =(. Köpte den från TMC england och betalade ca 10000kr. ( Jobbar i butik så normal priset är betydligt högre ). Mycket trevlig fisk som åt redan tredje dagen i akvariet. Köpte kylanläggning efter katastrofen. Borde gjort det innan... TMC får in fantomenkejsaren ett par gånger om året. Har du råd så skaffa en. Se till att du har kylning dock! De lever på ganska djupt vatten och vill inte ha mer än högst 26 grader i vattnet.MVH MartinOch min önskelista:1. A.Acilles2. Z.Gemmatum3. Blåprickig "Jawfish" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 mina absoluta favvisar är:Centropyge aurantonotusEuxiphipops navarchusChaetodon semilarvatus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Pomachantus paruPomachantus asfurHolacanthus passerNågon som har en till salu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
the rookie Postat 28 april 2005 Författare Dela Postat 28 april 2005 Jo ...fantom kejsaren är en riktig skönhet .....Är det en art eller är det igentligen en hybrid ?Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peter Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Fredrik1:Pomachantus paru finns två ex hos Korallfisken i Linköping. Inhandlade en själv för tre veckor sen.Superfin firre... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Blir det reklam om jag frågar vad de kostar och om de är juvenila eller utfärgadde? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peter Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Dom är juvenila och priset var 700 kr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Tack för svaret!Jag får slå dem en signal i morgon! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bulletq Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 odonus nigerbaslistoides viridescensmoorish idoldet är mina favvisar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Lekpar av Frensh angel och Gueen angel samt ett stim av moorish idol. Jag får dock utöka med minst 7 kubik till då mitt kar på 3000l inte räcker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Zanclus canescens (Moorish Idol)Oxymonacanthus longirostris (filefish)Synchiropus splendidus (Green Mandarin) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias L Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Nästintill en omöjlig uppgift, men ett försök:Chaetodontoplus septentrionalisHolacanthus ciliaris XXXLAcanthurus achilles Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SkUrT Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 1.moorish idol2.clowntryckare3.picasso tryckareDetta en mina favoritfiskar MVH//Ken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.