Gå till innehåll

Stim fisk vet ej namn hjälp


oliwer östberg

Rekommenderade inlägg

Men vänta lite nu.....

Du köper fiskar och vet inte vad du köpt och du köper dem och sen i efterhand frågar du vad de äter....

Hör du hur illa det låter?

Hoppas du tar dig en funderar på vad du gjort fel och slutar med djurhållning tills du förstår bättre!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men vänta lite nu.....

Du köper fiskar och vet inte vad du köpt och du köper dem och sen i efterhand frågar du vad de äter....

Hör du hur illa det låter?

Hoppas du tar dig en funderar på vad du gjort fel och slutar med djurhållning tills du förstår bättre!

Chilla ner lite - grabben är 12 år och håller på att lära sig. Hjälp i stället för stjälp.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå chilla. Hur skall jag veta vad han har för ålder? Sen kanske man kan fundera på om åldern skall spela roll?

Sen är ju hjälpen att läsa på först eller du menar att det är lungt att testa sig fram med djuren som om det vorre en led som man kan labba lite med och testa sig fram?

Chilla ner lite - grabben är 12 år och håller på att lära sig. Hjälp i stället för stjälp.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bättre att han labbar i tysthet och inte vågar fråga för att han blir otrevligt bemött? Klarar sig hans fiskar bättre då? fiskarna simmar ju redan i hans kar. Åldern kan man ofta ta reda på om man är så intesserad att man går in på personens profil. Visst har åldern betydelse, visst har det betydelse om man håller på att lära sig.

Det finns många sätt att bemöta - ett är att lungt och vänligt tala om var han kan läsa om just denna fisk - ett annat är att uppmana honom om att sluta med djurhållning.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pellets funkar bra.

Skulle dock rekommendera att du köper in lite mer foder (om du inte redan har), varierad kost är super, du vill ju heller inte äta hamburgare varje dag.

Själv körde jag med allt möjligt jag hittade i fiskbutiken.

Vill minnas jag hade följande uppsättning:

Torrfoder:

Formula One

Formula Two

Fauna Marin Ultra Health

Cyklop Eeze

Noori Alger

Någon mer som jag inte minns namnet på.

Fryst:

Cyklops

Mysis

Artemia

Krill

Var säker något mer.

Alla oanstående passar/gillas inte av alla fiskar, man får prova sig fram lite vad som går hem.

Oftast är smått foder poppis hos dom flesta fiskar, även större fisk brukar ta cyklops å sånt.

Framförallt Fauna Marin Ultra Health funkade fint på alla dom fiskar jag hade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...