Gå till innehåll

Dagens klantighet


Guest

Rekommenderade inlägg

Nu har man varit riktigt smart :P Skulle fylla på artemia i kläckaren Vad råkar man då göra.....

Jag råkade av någon anledning ha i 15ML oskalad artemia i akvariet.

Hur gör man nu är detta något som kan förstöra? Det lär ju kläckas i vattnet. Men jag tänker mest på skalen där är ju en hel del bakterier.

Kan jag andas lugnt. Eller vad kan hända?

Vet att äggen kan sätta sig i tarmarna på fisken har jag hört stämmer detta? Fisken värkar inte intresserad av äggen förvisso.

Akvariet är på 250L i detta husserar 2 st rörmaskar, en dröse stjärnpolyper lite knappar, 2 st Amphiprion percula.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har man iaf en himmla massa nymfer och fiskarna äter som tokar:) och alla värdena är bra så inget jobbigt ium detta. Väldigt feta fiskar :) blir väl att rengöra det mekaniska filtret så det inte ligger där och snuskar till sig :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade tappa ner burken med fiskmats pellets i karet en gång... Den flöt och tippade över så massor med mat åkte ner i karet. Jag tog upp det mesta men det vart ganska mycket kvar, kanske 5x dagsranson som åkte in bland stenar och sånt. Då vart jag lite orolig, men fiskarna åt upp det mesta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förra veckan råkade jag ha ner hela eheim mataren i karet jag vill bara medela att den e inte som i fornstora dar nu ....Tony ps den var 3 veckor ds

Använd den inte utan att skölja ur den med kranvatten eller dyligt. Anledningen till det är att det är saltet som skadar inte vattnet i sig.

/Robban

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade slangen till osmosen en bra bit under vattenytan, så när jag kom hem hade det blivt baksug och 30-40 liter vatten låg på golvet. Blir påmind varge gång jag tittar bakom bänken där den är dukttigt vattenskadad.

Du är inte ensam :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag gjorde jag något mycket klantigt. igår när jag gjorde rent skummaren så tog jag bort skyddet för insuget för att kunna borsta rent röret från alger. och så klart glömmer jag sätta dit det igen=( och idag när man kommer hem från jobb sitter mandarin fisken i röret klämd och har dött=(.

blir så sur och besviken på mig själv!=(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag gjorde jag något mycket klantigt. igår när jag gjorde rent skummaren så tog jag bort skyddet för insuget för att kunna borsta rent röret från alger. och så klart glömmer jag sätta dit det igen=( och idag när man kommer hem från jobb sitter mandarin fisken i röret klämd och har dött=(.

blir så sur och besviken på mig själv!=(

Det var synd :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...