Gå till innehåll

Blanda anthias


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjo,

Som vissa kanske vet så har jag ett nytt kar på g med 650l visningsdel. Tanken är att ha ett lite större anthiasstim i den som sätter lite liv i karet.

Min fråga är om man kan blanda olika typer av anthias tex Pseudanthias bartlettorum och Pseudanthias ventralis ?

Är det kanske tom så att man kan ha flera harem i karet fast med olika arter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning,men så mycket kan jag säga att mina bartlettisar är framme hela dagarna och går och gömmer sig kl 21. Bioted sa att det räcker med att mata Bartlett sisådär 1 ggr per dag, men att andra Anthis ska ha mat oftare och det kan stämma. jag matade upp mina ordentligt i början med mat 3-5 ggr per dag men har nu dragit ned på maten till 1ggr per dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bartlettorum ska du nog inte blanda med ventralis, de är lite för aggresiva för det. Sen så brukar bartlettorum inte funka så bra i stim. De färgar lätt om till hanar och då slår de ofta ihjäl varandra rätt snabbt. Men de är bland de enklaste av anthiasarterna när det gäller maten och de blir otroligt vackra när de färgar ut!

Ventralis gör sig bäst i akvarier som är anpassade för dem. Lugna kompisar i karet, lite dämpad belysning, kanske också lite svalare vatten.

post-911-14468926654925_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har squamipinnis, dispar och smithvanizi. Squamipinnishanen dominerar våldsamt. När det gäller dispar så är den lite tuffare än smithvanzin men det går att ha flera hanar i samma kar om det är stort nog. Tuka och ignitus är lite lugnare än dispar men går att hålla i samma kar. Alla Anthias behöver hålor att dra sig tillbaka i. Squamipinnis skulle jag inte köpa på nytt. Den är för vild för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...