Gå till innehåll

Ocean nutrition


acuario

är du intresserad av dessa foder  

45 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte bara höra mig för här inne om det finns mer personer som är intresserade av Ocean nutrition's specialfrysfoder. Jag själv skulle gärna vilja ha några av deras produkter i min frys hemma men om grossister ska våga ta hem dessa foder så måste det finnas köpare. Kan du tänka dig att köpa dessa foder sorter fast de kommer kosta mer än mysis och artemia mm för att du månar om dina fiskars hälsa. Det är inget snack om att detta fodret är mycket bra. Om man har kejsarfiskar så är ju angel formula ett superbt foder som t.ex. innerhåller svamp och man behöver ite mata med detta foder varje dag utan bara ett par gånger i veckan så att de får i sig lite av deras narturliga kost.

Jag tänkte mig dessa sorter som de mest intressanta

http://www.oceannutrition.com/products/formulafoods/formula01.html

http://www.oceannutrition.com/products/formulafoods/formula02.html

http://www.oceannutrition.com/products/formulafoods/angelformula.html

http://www.oceannutrition.com/products/formulafoods/pygmyangel.html

http://www.oceannutrition.com/products/formulafoods/primereef.html

Skickar med en lite omröstning. Svara gärna på den för jag ska försöka presentera den för svenska grossister. Du är givetvis anonym

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att orka läsa innehålls förteckningen: Är det något av dessa foder som inehåller svamp? Tänker främst på mina kommande kejsare.. Om ja: ge mig dubbelranson!! Om nej: inte intresserad..

*EDIT* Röstade Ja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ANGEL FORMULA

The first fish food made specifically for Marine Angelfish. Contains their primary natural food - marine sponges. These are combined with fresh seafood's and algae to create a natural balanced diet that enhances breeding color and excellent health.

ingredients.gif

Krill, Marine Sponges, Shrimp, Green Algae, Spinach, Gel Binder, Kelp, Squid, Mussel, Salmon Roe, Krill Hydrolysate, Krill Meal, Spirulina, Lecithin, Fish Oil, Casein, Astaxanthin, Canthaxanthin (for color enhancement). Vitamins (potassium ascorbate, beta carotene, biotin, hydroxocobalamin [source of vitamin B12], niacin, riboflavin, thiamine HCL). Amino acids (methionine [dl-methionine], L-Lysine, taurine), and trace elements of calcium chloride, potassium iodide, ferrous sulfate, manganese sulfate, magnesium carbonate, and zinc sulfate.

gaurenteedanalsysis.gif

Crude Protein (min) 12.5%

Crude Fat (min) 2.1%

Crude Fiber (max) 6.0%

Moisture (max) 77.8%

(Protein as a percentage of dry matter 56.0%)

bestusedfor.gif

Marine Angelfish specimens, 2 1/2" or longer, which belong to any of the following genera: Pomacanthus, Holocanthus, Apolemichthys, Chaetodontoplus, Pygoplites, or Euxiphipops. This includes Queen Angels, French Angels, Koran Angels, Blue-Face, Imperator, Passer, Asfur, Annularis, Rock Beauties, etc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

FORMULA ONE

Fresh seafood and algae make this a gourmet natural food for all marine tropical's. Developed by aquaculture biologists to duplicate a natural coral reef diet. This food will significantly improve coloration and vitality in fishes while boosting their immune systems to aid in disease resistance. Formula One is excellent for Clownfish and most other marine species.

ingredients.gif

Shrimp, krill, gel binder, spinach, clams, krill hydrolysate, sardine meal, plankton, salmon egg oil, squid, kelp, lecithin, casein, paprika, canthaxanthin, cod liver oil, astaxanthin, vitamins (choline chloride, ascorbic acid including stabilized vitamin C, vitamin E supplement, niacin, thiamine mononitrate, folic acid, calcium pantothenate, riboflavin, menadione sodium bisulfite chloride, vitamin B-12 supplement, vitamin D3 supplement, beta-carotene supplement, biotin), amino acids (dl-methionine, taurine, lysine), and trace elements of manganese sulfate, zinc sulfate, copper sulfate, and sodium selenite.

gaurenteedanalsysis.gif

Crude Protein (min) 13.0%

Crude Fat (min) 1.25%

Crude Fiber (max) 0.50%

Moisture (max) 85.00%

(Protein as a percentage of dry matter - 86.6%)

bestusedfor.gif

Damsels, Anemonefish, Chromis, Anathias, Basselets, Psuedochromis, Gobies, Blennies, Butterflyfish, Triggerfish, Wrasses, Hawkfish, Jawfish, all predators, Anemones, Crabs, Shrimp, and other invertebrates.

occasionallyusedfor.gif

Angelfish, Surgeonfish, Pygmy Angels (Centropyge)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

FORMULA TWO

ingredients.gif

Plankton, gel binder, spinach, shrimp, krill, clams, krill hydrolysate, lettuce, peas, sardine meal, salmon egg oil, squid, kelp, lecithin, casein, spirulina, cod liver oil, paprika, vitamins (choline chloride, ascorbic acid including stabilized vitamin C, vitamin E supplement, niacin, thiamin mononitrate, folic acid, calcium pantothenate, riboflavin, menadione sodium bisulfite complex, vitamin A acetate, pyridoxine hydrochloride, vitamin B12 supplement, vitamin D3 supplement, beta-carotene supplement, biotin), amino acids (dl-methionine, taurine, lysine) and trace elements of manganese sulfate, zinc sulfate, copper sulfate, and sodium selenite.

gaurenteedanalsysis.gif

Crude Protein (min) 17.0%

Crude Fat (min) 1.0%

Crude Fiber (max) 0.5%

Moisture (max) 82.0%

(Protein as percentage of dry matter - 94.4%)

bestusedfor.gif

Surgeonfish, Pygmy Angels (Centropyge), Large Angels (Pomacanthus, etc.)

occasionallyusedfor.gif

Damsels, Butterflyfish, Wrasses, other marine fish except predators, and African Cichlids.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PRIME REEF

This natural blend of fresh, raw seafood's provides an excellent source of pure marine protein and creates an exciting flavor that tropical fish cannot resist! For optimum balance of nutrition feed Prime Reef alternately with Formula Food from Ocean Nutrition™ (ie., Formula One in the morning, Prime Reef in the evening).

ingredients.gif

Marine shrimp, marine clams, squid, zoo-plankton's (E. pacific and E. superba), spinach, seaweed, fish oil, mussel, lobster, fish roe, scallop, vitamins (choline chloride, ascorbic acid including stabilized vitamin C, vitamin E supplement, niacin, thiamine mononitrate, folic acid, calcium pantothenate, riboflavin, menadione sodium bisulfate complex, vitamin A acetate, pyridoxine hydrochloride, vitamin B12 supplement, vitamin D3 supplement, beta-carotene supplement, biotin), amino acids (dl-methionine, taurine, lysine), and trace elements (manganese sulfate, zinc sulfate, copper sulfate, sodium selenite).

gaurenteedanalsysis.gif

Crude Protein (min) 4.5%

Crude Fat (min) 1.0%

Crude Fiber (max) 2.0%

Moisture (max) 92.0%

(Protein as a percentage of dry matter 56.25%)

bestusedfor.gif

Miniature-Reefs Aquariums, Damsels, Anemonefish, Chromis Anthias Gobies, Blennies, Wrasses, etc.

occasionallyusedfor.gif

Surgeonfish, Pygmy Angels, African Cichlids

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PYGMY ANGEL FORMULA

Pygmy Angels Centropyge sp. (Flame, Lemon Peel, Coral Beauty, Potter's, Fisher's, Bi-Color, Atlantic Cherubfish, etc.) have a specialized diet in nature that is entirely different from the sponge diet of larger Angels (Pomacanthus, Holocanthus, etc.). We have combined several species of Marine Algae & Spirulina, with fresh seafood's, and supplements & pigments to create the perfect formula for the health and beauty of these highly desirable aquarium specimens.

ingredients.gif

Tropical marine algae (Caulerpa, Ulva, Hypnea, Gracilaria), kelp (Euphausids), krill hydrolysate, shrimp, squid, brine shrimp, spinach, salmon roe, peas, spirulina, fish oil, casein, lecithin, astaxanthin, canthaxanthin (for color enhancement). Vitamins: potassium ascorbate, beta-carotene, biotin, hydroxocobalamin (source of vitamin B12), niacin, riboflavin, thiamine HCL. Amino acids: methionine (dl-methionine), L-Lysine, taurine. Trace elements: calcium chloride, potassium iodide, ferrous sulfate, manganese sulfate, magnesium carbonate, zinc sulfate.

gaurenteedanalsysis.gif

Crude Protein (min) 11.2%

Crude Fat (min) 1.6%

Crude Fiber (max) 4.3%

Moisture (max) 81.0%

(Protein as a percentage of dry matter 55%)

bestusedfor.gif

Dwarf or Pygmy Angelfish (Centropyge sp.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant info! Ett litet sidospår bara: i ingredienserna finns bland annat spenat som det var en massa skriverier för en tid sen här på forumet och huruvida spenat (som är järnrikt och landgrönsak) är lämlig föda till marina djur eller inte. Antar att den är...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant info! Ett litet sidospår bara: i ingredienserna finns bland annat spenat som det var en massa skriverier för en tid sen här på forumet och huruvida spenat (som är järnrikt och landgrönsak) är lämlig föda till marina djur eller inte. Antar att den är...

Ja det var väll den självutnämda "professorn" som påstod att det inte var det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant är också att ingen har röstat nej heller :)

Bara en liten reflektion på det, jag tror inte att du kommer få någon direkt som röstar nej till det här, iom att du skrev att du tänkte presentera resultatet för återförsäljare och försöka få dem att ta hem födan. Ett negativt svar då är ju ungefär som att säga att vi vill inte ha alternativet att välja i butiken. Jag svarade ja just av den anledningen att det vore najs att ha mer att välja på och ju positivare svar här, desto positvare gensvar från återförsäljarna på att köpa in det. Sen om jag faktiskt kommer köpa något i slutändan,det har jag ingen aning om. Men jag tycker om möjligheten att välja =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om en grossist tar hem detta. Kommer ni verkligen att köpa det då. Det är som sagt dyrt. Jag kan inte säga några priser men en 100g kaka kostar i tyskland ca 45-50kr och det kommer säkert att bli lite dyrare här i sverige. Intresse har visats av en grossist och han undrar detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag skulle köpa fodret som ett komplement.

Samma sak gäller mina algätande vänner och fodret av märket Julian Sprung. Deras förpackningar på 12 gram kostar ca 80 kr i Sverige och det använder jag mig av idag. Men jag använder det bara som komplement... det blir på tok för dyrt att mata med löpande! Det skuller resultera i att en kirurg nästan kostar lika mycket i matväg på en månad som vad den kostade att köpa... Det tycker jag rimmar dåligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...