Janne Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Jag kommer defintivt prova detta foder, om jag får chansen./Janne Citera
Davidm Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Jag skulle också vara intresserad av att köpa dessa foder. Citera
Lulle79 Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Ja jag skulle prova det, tycker inte att 50-60 kr är för dyrt att komplettera upp menyn med. Citera
Janne Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Nu kan ni köpa både pellets och frysfoder från ON på Korallrevet./Janne Citera
Dimorb Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Kan man köpa Ocean nutrition: Formula one på korallrevet? Som vanligt sortiment?Behöver man ringa och förboka? Det är ju en bra bit att köra. Citera
Janne Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Det är vanligt sortiment, men om du har långt att åka så skulle jag ringa och kolla./JannePS Alla affärer som tar ifrån Simontorp kan ta hem det. DS Citera
Dimorb Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Men mina lokala handlare säger att det inte går att få in från Simontorp.Skall pressa dem lite extra. Citera
Dykaren Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Vad jag vet så finns inte Ocean Nutrion i Simontorps sortiment... gjorde alldeles nyss en sökning där och hittade inget.. Citera
Janne Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Det är väl för nytt, korallrevet fick in det i början på veckan. Korallrevet sålde även ON för 10 år sen, men det var så krånligt med frakten då./Janne Citera
Martin Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Hej!Jag fick förra veckan prover på ON foder från Simontorp, de överväger att ta hem fodret, och jag har nu provat följande av deras fodersorter.Min bedömning:Derar frystfoder är mycket välpacketerat i små portioner. Då dessa är blandade med någon form av gelantin löses de ej upp i kontakt med vatten. Detta är en fördel om man har stor fisk men en nackdel för fiskar som vill ha mindre bitar. Man blir då tvungen att hacka portionsbitarna vilket är ganska bökigt och tidskrävande. Mina fiskar, många olika kirurger, clowner, gobies, kejsare mm, var alla förtjusta i det frysta fodret. Någon förändring i fiskarnas fysik har jag av naturliga skäl inte kunnat observera ännu, men innehållet är ju högklassigt. Har provat samtliga i ON sortiment.Deras olika pelletsfoder har jag provat och ger dessa toppbetyg. Lätt att dosera, lätt att utfodra, löses inte upp i vattnet på flera dagar, fiksrana älskar det, sjunker snabbt till botten och hamnar därmed inte i ytavrinningen. Hög näringshalt, speciellt bra är deras "gröna foder" som ger tillräckligt med vegetabilskt tillskott för tex kirurger och kejsare. Deras flingfoder har jag inte velat prova eftersom jag inte anser att flingfoder hör hemma i ett saltvattensakvarium. För mycket blask och rester som lätt drar ner vattenkvaliteten. (Det sista min personliga åsikt!)Så på era butiker, Simontorp kommer med största sannolikhet att ta hem fodret inom kort!MVH Martin Citera
SmallTown Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Hmmm. köpte pellets fodret nu, men huvudelen av mina fiskar vägrar ta det Köpte iofs medium storlek, för mina kirurger o kejsare e ganska stora. Citera
Lejonkungen Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Mina fiskar har svårt att hinna ta pelletsen innan det hamnat på botten. Sen när det hamnat där (på botten) är det bara min Z. scopas som tar det. Citera
Martin Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Som med de flesta foder kan det ta ett tag innan fiskarna vänjer sig vid det. Jag har använt ON pelletsfoder nu i ca 3 månader och mina fiskar har aldrig mått bättre! Enormt feta och utfärgade. Fodret är kanon! Citera
Janne Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Jag kan bara hålla med, jag har använt fodret sen i maj och jag tycker bl.a. att min P azfur blivit mera och intensivare blå + att jag mata mindre med fryst nu för tiden./Janne Citera
SmallTown Postat 11 september 2005 Postat 11 september 2005 Körde det lite i mixen, så vad det inga probs sen. Käkar på bra tog dock ca 3 dagar innan de fattade att man kunde käka från botten. Citera
Dimorb Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Var kan man skicka efter det?Pelletsarna alltså. Citera
Drakfisken Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Var kan man skicka efter det?Pelletsarna alltså.Jag la just upp det på www.drakfisken.seHar testat pelletsen ett par dagar nu och fiskarna älskar verkligen det. Citera
Dimorb Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 fint kommer en beställning.Har du det hemma så kanske jag kan komma och handla lite imorgon? Citera
Tompa_ Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 vilken storlek bör man välja till en 8-9cm stor lineatus? Citera
Dykaren Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Small funkar bäst till de flesta fiskar... mina kirurger äter inte medium storleken. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.