Gå till innehåll

Ocean nutrition


acuario

är du intresserad av dessa foder  

45 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag fick förra veckan prover på ON foder från Simontorp, de överväger att ta hem fodret, och jag har nu provat följande av deras fodersorter.

Min bedömning:

Derar frystfoder är mycket välpacketerat i små portioner. Då dessa är blandade med någon form av gelantin löses de ej upp i kontakt med vatten. Detta är en fördel om man har stor fisk men en nackdel för fiskar som vill ha mindre bitar. Man blir då tvungen att hacka portionsbitarna vilket är ganska bökigt och tidskrävande. Mina fiskar, många olika kirurger, clowner, gobies, kejsare mm, var alla förtjusta i det frysta fodret. Någon förändring i fiskarnas fysik har jag av naturliga skäl inte kunnat observera ännu, men innehållet är ju högklassigt. Har provat samtliga i ON sortiment.

Deras olika pelletsfoder har jag provat och ger dessa toppbetyg. Lätt att dosera, lätt att utfodra, löses inte upp i vattnet på flera dagar, fiksrana älskar det, sjunker snabbt till botten och hamnar därmed inte i ytavrinningen. Hög näringshalt, speciellt bra är deras "gröna foder" som ger tillräckligt med vegetabilskt tillskott för tex kirurger och kejsare.

Deras flingfoder har jag inte velat prova eftersom jag inte anser att flingfoder hör hemma i ett saltvattensakvarium. För mycket blask och rester som lätt drar ner vattenkvaliteten. (Det sista min personliga åsikt!)

Så på era butiker, Simontorp kommer med största sannolikhet att ta hem fodret inom kort!

MVH Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...