jizeta Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 Hej!Har tänkt uppgradera till LED i min RSM 130 burk och undrar vilken styrka som är lämplig för ett sånt akvarium som det är tänkt att mest vara mjukisar i...räcker det med 60W? Var köper man dessa lämpligast? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 RapidLed har färdiga kits, finns ett för RSM130http://www.rapidled.com/nano-kits/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jizeta Postat 10 oktober 2012 Författare Dela Postat 10 oktober 2012 Har någon provat dessa från RapidLed? Jag antar att de passar i huven på en vanlig RSM 130Jag skulle fortfarande vilja ha svar på frågorna jag hade om Maxspect... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 Vilken fråga om Maxspect? Menar du vilken Maxspect-ramp som passar till RSM så har jag sett deras 160W över ett som funkat fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 Om du menar Maxspect G2 serien, så tillverkas den inte längre - men en 110W borde räcka bra även med stenkoraller i ett RSM 130 om du hittar någon begagnadAnnars kommer ju Razor 120W i November Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jizeta Postat 10 oktober 2012 Författare Dela Postat 10 oktober 2012 Har någon sett nån prisbild på det kommande Razor 120W? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 Strax under 4.000:- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jizeta Postat 10 oktober 2012 Författare Dela Postat 10 oktober 2012 Är det denna? http://tritonakvarium.se/product.asp?product=1599Priset var ju i så fall strax under 5000:-Ska man välja 10.000k eller 16.000k Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 11 oktober 2012 Dela Postat 11 oktober 2012 Är det denna? http://tritonakvarium.se/product.asp?product=1599Priset var ju i så fall strax under 5000:-Ska man välja 10.000k eller 16.000kDet där är Razor 160w, som Leffe skrev så har inte Razor 120w släppts ännu.10 000k eller 16 000k är en smak sak. Gillar du mycket blått ljus eller vill du kunna ha vitare ljus? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jizeta Postat 12 oktober 2012 Författare Dela Postat 12 oktober 2012 Fan va dum man känner sig när man kollar upp namnet BAKOM nicket och ser att det faktiskt är Triton-Leffe som svarat, och man inser att man precis framställt sig själv som mentalt ofullständig...=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 oktober 2012 Dela Postat 13 oktober 2012 så ska du inte känna det, det är ju inte lätt att veta!Jag kan intre svara i trådar som Triton och min "greger"profil är betydligt äldre än min medverkan i Triton - därav det lite kryptiska nicket Men jag ska försöka komma ihåg att lägga till kopplingen i fortsättningen....../Leffe - tritonakvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jizeta Postat 14 oktober 2012 Författare Dela Postat 14 oktober 2012 Men nu vet jag iaf! Har du nåt ungefärligt datum då du får in de nya Razor-ramperna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 14 oktober 2012 Dela Postat 14 oktober 2012 så ska du inte känna det, det är ju inte lätt att veta!Jag kan intre svara i trådar som Triton och min "greger"profil är betydligt äldre än min medverkan i Triton - därav det lite kryptiska nicket Men jag ska försöka komma ihåg att lägga till kopplingen i fortsättningen....../Leffe - tritonakvariumÄr väl inte omöjligt för modsen att byta den om du vill Triton-Leffe e nog inte upptaget Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 16 oktober 2012 Dela Postat 16 oktober 2012 Jag har G2 160W och tycker det blir fint med ljus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.