Jpson67 Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Ska ta lite bilder när jag får fart på mitt kar, jag kör med en Canon EOS 7D och är supernöjd Citera
MonicaOB Postat 21 oktober 2012 Författare Postat 21 oktober 2012 Peter hade det inte varit roligare om man fick lämna fler än ett bidrag? Citera
Hirez Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 (ändrat) Yep, min första var en canon... när jag visade att en "kamera" hade en display på baksidan undra folk vad det var för något...det var science fiction att gå runt och ta bilder. Ändrat 24 oktober 2012 av Laggeman Mjukat upp inlägget lite, tog bort svordomen... Citera
Reuben Postat 24 oktober 2012 Postat 24 oktober 2012 Nej inga plattmaskar där Jo tyvärr är dem där , man ser ett par klart och tydligt. De gillar att bo och föröka sig på skivor.,O föröka sig gör de snabbt.Du ser maskarna lite under munnen och lite till höger. Citera
Sardellen Postat 24 oktober 2012 Postat 24 oktober 2012 Är själv gammal fotonörd som kört mycket med Nikons semi-proffs D200 & D300, men tröttnat.Själva spänningen och kärleken till bilden dog för mig när analogkameran försvann med Digitalkamerans intåg. Det är helt fantastiskt att vara obegränsad och kunna redigera och fixa i efterhand, men att komma hem med 150 bilder efter en skogspromenad gör mig mest trött. Man orkar knappt kolla igenom dem och långt mindre välja ut den bästa för att spara eller redigera. Tackar vet jag när jag hade min Pentax Z-1p. 4-5 gluggar att välja på. stoppat i en ny Fuji Reala ISO 100 och till det favoriten Tamron SP90 manuell.När rullen var slut körde man hem, blöt om knäna och med förhoppningen att just tagit den perfekta bilden.-vilket man först visste när bilderna var framkallade.Nä jag är inte bakåtsträvare utan älskar tekniken i sig.Kan känna lite det samma med sättet vi konsumerar så mycket annat oavsätt vad. Musik, mat, upplevelser, vänner ...Längtan och lyckan att lyckas förtas ofta av den allt kortare vägen till att uppnå det man vill. Ps. -Jag ser 4 flat worms på 2 olika bilder. Citera
Laggeman Postat 24 oktober 2012 Postat 24 oktober 2012 Håller med Reuben och David, plattmaskar finns på skivanemonen. De kan vara svåra att se, speciellt ifall de har samma färg som skivan. Citera
ant78se Postat 24 oktober 2012 Postat 24 oktober 2012 Jätte fina bilder för en kamera som är så gammal, men Carl Zeiss är inte crap! har fått ett fast 150mm objektiv av min far (köpt någon gång på 70 talet)... samlat damm i många år, satt på en chinon gammal film kamera när jag fick det. Har köpt en adapter så att det passar till min Nikon systemkamera och tar otroligt fina makro bilder. Det som jag saknar är en fin TTL blixt Citera
Sardellen Postat 24 oktober 2012 Postat 24 oktober 2012 Kör du Nikon och ändå vill hålla en juste budget kan jag råda dig till att köpa en begagnad SB-800 + Nikons TTL-spiralkabel. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.