Gå till innehåll

Sjukt! Galet! Digitalkameran är 13 år!! Se på dessa foto!


MonicaOB

Rekommenderade inlägg

Yep, min första var en canon... när jag visade att en "kamera" hade en display på baksidan undra folk vad det var för något...

det var science fiction att gå runt och ta bilder.

Ändrat av Laggeman
Mjukat upp inlägget lite, tog bort svordomen...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är själv gammal fotonörd som kört mycket med Nikons semi-proffs D200 & D300, men tröttnat.

Själva spänningen och kärleken till bilden dog för mig när analogkameran försvann med Digitalkamerans intåg.

Det är helt fantastiskt att vara obegränsad och kunna redigera och fixa i efterhand, men att komma hem med 150 bilder efter en skogspromenad gör mig mest trött.

Man orkar knappt kolla igenom dem och långt mindre välja ut den bästa för att spara eller redigera.

Tackar vet jag när jag hade min Pentax Z-1p.

4-5 gluggar att välja på.

stoppat i en ny Fuji Reala ISO 100 och till det favoriten Tamron SP90 manuell.

När rullen var slut körde man hem, blöt om knäna och med förhoppningen att just tagit den perfekta bilden.

-vilket man först visste när bilderna var framkallade.

Nä jag är inte bakåtsträvare utan älskar tekniken i sig.

Kan känna lite det samma med sättet vi konsumerar så mycket annat oavsätt vad. Musik, mat, upplevelser, vänner ...

Längtan och lyckan att lyckas förtas ofta av den allt kortare vägen till att uppnå det man vill.

Ps. -Jag ser 4 flat worms på 2 olika bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jätte fina bilder för en kamera som är så gammal, men Carl Zeiss är inte crap! har fått ett fast 150mm objektiv av min far (köpt någon gång på 70 talet)... samlat damm i många år, satt på en chinon gammal film kamera när jag fick det. Har köpt en adapter så att det passar till min Nikon systemkamera och tar otroligt fina makro bilder. Det som jag saknar är en fin TTL blixt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...