Gå till innehåll

Hjälp med LED...


jizeta

Rekommenderade inlägg

Har ett 23-liters som jag ska komplettera belysningen i med sådana här i vitt och blått: http://www.upplyst.se/product_info.php?cPath=54&products_id=488

Nu undrar jag, som inte var så jävla haj på tekniken och fysiken i plugget, om det är en sånhär jag ska ha till för att kunna koppla in dem i väggen: http://www.upplyst.se/product_info.php?cPath=50&products_id=386

Är det i så fall något mer som behöver inhandlas?

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inte 4W per modul. De ligger på 1,065 W per modul. Så är är klenare än du tror. Hade de varit på 4W per modul hade de behövt monteras på en kylfläns för de hade utvecklat en helt annan värme då.

Jag vet inte riktigt vilken drivare som är bäst men den du länkar till borde fungera. Dioderna drar väldigt lite ström så antagligen har de någon egen strömbegränsande funktion. Maila och fråga de annars, de borde ju veta det bäst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite tveksam till det estetiska med, läst igenom flera trådar om DIY och färg som hänvisat till att ha enstaka vanliga blåa.

Annars klagar dom som provat på att karet ser ut som om man hällt windex i det, säkerligen lite smaksak.

Förhållandet som rekomenderades var 1 blå per 7 vita för att täcka det blåa spektrumet.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. På förpackningen de kom i (har beställt en för att kunna kolla hur de passar rent storleksmässigt) står det 4W i alla fall. De är till ett litet Fluval Edge 23 liters. I det sitter det original 2 LED spots med tio dörr var...10.000k. Tyvärr ger dessa bara punktbelysning...

Köpte karethär av Sebols och han hade haft lika moduler till ljus och det hade funkat bra t.o.m ned tillväxt på Euphyllia...fast han tog bort orginalspottarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste igen på förpackningen och insåg att det säkert är som Lasse så med Watten...4w står nog mer troligt för 4 dioder White.

Men som sagt...enligt sidan så ger de lite drygt 1w var...har man sex moduler är det ju iaf drygt 6W...det är ju iaf 25% till av målet på 1W/liter...

Sen är det bara tänkt att gå en mantis, lite skivisar och kanske nån annan lätt mjukis i burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...