Gå till innehåll

Led ramp


lottac

Rekommenderade inlägg

Mjo, skulle inte köpt den där jag, står inga detaljer om vad det är för leds etc. sen att ha 300w på så liten yta, du har nog väldigt högljuda fläktar i den.

Mitt tips är att hålla dig borta från alla armaturer där det inte står vad det är för märke på ledsen, kan mycket väl vara skit med 2000timmars livstid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Längst upp i högra hörnet finns det även en bild av ett majablad med text att den är för Green Grow Hydroponics

Green Grow är märket, armaturen är framtagen för akvariebruk.

Det kan mycket väl vara så att det är 100st 2W-leds, men de körs kanske inte mer än på 2W styck för att hålla nere temp och ljud på fläktarna.

Jag hade gjort som Morgan Skriver, kikat på ett alternativ där du vet vad du får. Blir man missnöjd så är det tråkigt att förlora en massa pengar på det.

Samtidigt kan den mycket väl fungera till ett standardkar utan krav från koraller som kräver bra med ljus. För fiskar och mjukisar funkar den säkert prima. Se till så den täcker hela karet bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt säljsidan så är det Cree, Epistar och bridgelux dioder i rampen, antagligen en av vart då det ska vara två olika blå dioder och resten vita 14,000K. På något ställe står det ju även 600 mA som drivning vilket låter vettigt.

Men deras egen lumen angivelse på 10,000 är inte så smickrande. Det är ju vad en vit 100W LED ger nästan, det talar om att dioderna nog inte arbetar så hårt eller att det är något fel...

Högst troligtvis är det som med resten av annonsen dock, de har skrivit fel :-) De är alltid lika roliga de här annonserna. Det ser ut som om fem personer har skrivit de utan att bry sig om vad de andra skrev innan.

Men OM rampen faktiskt hade 100 stycken 3W dioder som drevs upp i 3W var så skulle jag säga att det vore ett väldigt kraftfullt ljus. Riktigt monsterljus till och med, den skulle få en Razor smyga iväg och gråta en skvätt. Men detta är ett stort om dock, för troligtvis är det som de andra skriver här. Det går inte lita på den här annonsen någonstans :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte någon liknande den (2w x150st 300ma) och har den fortfarande fast i moddat skick. Jag har slängt ut alla drivare och leds och behållt skalet då jag tyckte det var rätt snyggt (det svarta), sen har jag ersatt ledsen (med 5st 50w) och drivarna samt större fläktar och mer kylflänsar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...