Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 583
  • Visningar 56,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Kan det verkligen vara sant?!         

• Jag hoppas ingen missat att det är internationella havsborstmaskdagen idag? Släng dig i väggen midsommar, det här är grejor det!

• Hjälper dottern med läxorna. För mig väcks lite tilläggsfrågor: -Kul med Shallow reef men vad ska du hålla för djur? -Kommer du köra tritonmetoden eller balling? Vilket recept i så fall?

Populära bilder

Postat

Japp , då var man kung igen. Då micropopcornen var slut så fick man ju visa kidsen vad riktig OLD SCHOOL popning är. Gryta, olja och popcorn :)

Mvh Hans Sandén i Braås.

Postat
  • Författare
Japp , då var man kung igen. Då micropopcornen var slut så fick man ju visa kidsen vad riktig OLD SCHOOL popning är. Gryta, olja och popcorn :)

Mvh Hans Sandén i Braås.

Glöm inte smält smör

Postat

Inget slår gryta och smält smör. Piffi allkrydda gör sig på dessa popcorn också. Lagom salt.

Postat

En tanke , kan man använda saltvatten vid byte för att förhindra halkskador ? Hälla det på trappen och gången osv. Tycker det borde funka :)

Mvh Hans Sandén i Braås.

Postat
  • Författare

Jag har provat och det funkar rätt bra om det inte är för kallt

MVH/Glenn

Postat
Glöm inte smält smör

o inte att förglömma en klyfta pressad vitlök däri

Postat

Sitter och knåpar på ett julklappsrim. Så här blev det.

"Den här grejen är som en sekatör

för du vet väl vad en sådan gör.

Den håller reda på både busken och häcken

om den fastnar i grenen är det lögn att få väck den"

Vad det är för nåt? Tangatrosor till hustrun så klart.

Postat
  • Författare

Har i dag varit hos min lokala handlare och handlat foder mm.

Bara att konstatera dom är dyrare i drift än mitt whiskykonto -shark_smiley

MVH/Glenn

Postat
Sitter och knåpar på ett julklappsrim. Så här blev det.

"Den här grejen är som en sekatör

för du vet väl vad en sådan gör.

Den håller reda på både busken och häcken

om den fastnar i grenen är det lögn att få väck den"

Vad det är för nåt? Tangatrosor till hustrun så klart.

Den där måste jag sno nån gång : )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
  • Författare
Den där måste jag sno nån gång : )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den är underbar

Postat
  • Författare

Jag önskar er alla en riktigt God Jul.

Tänk nu på att fiska inte bara är vackert att se på utan även gott att äta-shark_smiley.

MVH/Glenn

Postat

God jul alla nya vänner som man fått under året på detta underbara forum. Och rimmet får givetvis användas av alla som kan få nytta av det.

Postat
  • Författare
God Jul! :)

Är det julpyssel eller saltpyssel på gång? :)

Saltpyssel då jag hittade rom från mina Amphiprion frenatus som är på väg att kläckas.

MVH/Glenn

Postat

big up glenn!

nu åker jag mot växjö för familjejul... ska försöka hinna med stig och tassar innan det bär av till gbg igen...

Postat

En lägesrapport från julstöket. fru och dotter håller på att plocka fram julsaker och klä granen. Själv har jag tagit befälet över spisen, kokar skinka och steker köttbullar. Under tiden tar jag en julöl och en jäger. När detta är klart ska jag tillaga en fläskfile och en potatisgratäng som skall avnjutas senare i kväll. Hinner nog med en liten rompinne med framåt kvällen. Va gör ni andra där ute i julkvällen?

Postat
  • Författare
En lägesrapport från julstöket. fru och dotter håller på att plocka fram julsaker och klä granen. Själv har jag tagit befälet över spisen, kokar skinka och steker köttbullar. Under tiden tar jag en julöl och en jäger. När detta är klart ska jag tillaga en fläskfile och en potatisgratäng som skall avnjutas senare i kväll. Hinner nog med en liten rompinne med framåt kvällen. Va gör ni andra där ute i julkvällen?

Kokar skinka, dricker whisky och leker med fiskarna. Skinkan är det ända julstök jag gör sedan ska jag fixa lite varma mackor.

Ha nu en underbar kväll.

Postat

limmar rör till sumpen o dricker några julöl i källaren :) går upp imellanåt o kollar så tantan inte rymt från spisen -boxing o tar mig en kaffegög -ciggar-

go jul på er alla

mvh

Tommy

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.