Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Jo Addo...mer är hur man börjar... Typ jo älskling ja kan få jobba i utlandet i 1 år.... Asså läget är asjobbigt.... Vill verkligen försöka göra det...

Vad jag menar är att det nog inte finns några olika sätt att lägga upp det på. Bara att sätta sig och berätta vad du blivit erbjuden och höra vad hon säger om det, sen beror det ju på vad för förutsättningar ni har, skulle din sambo och ert barn följa med så kan du ju lägga upp det med de fördelar och äventyr det skulle innebära för er lilla familj.

Är det meningen att du åker själv och de skulle vara kvar hemma så har du nog ett svårt val och snack framför dig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äldsta dottern är sjuk och ligger och tittar på hitta nemo. Jag måste konstatera att tandläkaren har det fulaste akvarium jag sett. Det är inte så konstigt att hans fiskar vill fly.

inte bara det. tycker hans filter/pump inte kan fungera någe bra? suger in vid botten och spottar ut vid ytan, inge filtermedia? känns som ett sötvatten och ser ut som ett sötvatten akvarium bortsätt från fisken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är tur att han livnär sig som tandläkare och inte marinbiolog.

Jag märker att fler och fler byter sin profilbild till en bild på sig själva här på forumet. Det är ju kul tycker jag. Det blir lite mer personligt så. Framförallt är det ju jättekul att se hur annorlunda folk ser ut jämfört med den preliminärbild jag haft i huvudet av folk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte fredagkväll? Det borde hända mer här tycker jag. Det här är ju en utomordentlig tråd för oss som gillar att läsa här på guiden men som kanske inte sitter på så stora kunskaper att dela med sig av.

Jag bumpar senaste frågan; några roliga julklappar till era kar?

Jo då jag fick två, begrava svärmor och en massa jobb.

Men skit samma en whisky ordnar allt, simma lugnt

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit runt i skåne och hämtat fraggar i eftermiddag. Dom är nu satta på plats. Drog på mig en rejäl influensa på nyårsafton och har nu fått lunginflammation vilket medför penicillinintag så whiskyn får tyvärr stå kvar i barskåpet denna helg. Ska dock försöka revyrepa hela helgen. Fick inga akvarierelaterade saker av tomten i år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit runt i skåne och hämtat fraggar i eftermiddag. Dom är nu satta på plats. Drog på mig en rejäl influensa på nyårsafton och har nu fått lunginflammation vilket medför penicillinintag så whiskyn får tyvärr stå kvar i barskåpet denna helg. Ska dock försöka revyrepa hela helgen. Fick inga akvarierelaterade saker av tomten i år.

Huvaligen, krya på dig:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån där ute som har nåt trevligt att berätta. Själv sitter jag och tittar på baljan som håller på att släcka ner för kvällen. Faktiskt en ganska trevlig syn. Är grymt nöjd med hur det utvecklat sig. Kommer att sitta uppe rätt länge för jag har lovat att hämta flickan i natt. Hon är ute på en pubrunda i kväll. Det är väl för dj***igt att en ung dam inte ska kunna gå hem själv på natten utan att känna sig rädd. Vad är det som händer i samhället. Varför har det blivit så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var ålder har sina bekymmer. Gick med flickan på IKEA hela eftermiddan igår. Hon har fått lägenhet och flyttar hemifrån första februari. Mycke grejer ska det has. Va helt slut i huvudet och plånboken när vi kom hem. Grabben flyttade för ett par år sen så snart sitter hustrun och jag själva i 1 1/2 planshus på 180 kvadrat. Får väl sätta spårsändare på henne så vi inte tappar bort varandra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sj så sitter jag och stör mig på brummandet från karet och försöker att hitta på något för att få det att låta mindre. Varför jag stör mig just idag vet jag inte låtit värre innan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glor på fish tank kings grymma kar dem får till. Men jag saknar levande koraller dem kör mycket på syntet. Undra hur dessa syntet koraller ser ut efter att tag borde bli alger på dem ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på vad jag ska ha för belysning över huvud taget i mitt kar. Sen har jag så svårt att få tummen ur och beställa. Dagarna och veckorna går så fort... Så snart sitter man nog där med 3 ungar och undrar vad som hände :)

Jag har som sagt precis fått igång ett 50 w chip över mitt lilla kar. Om man är lite mindre otålig än jag kan man nog få till en riktigt stilig lösning med såna. Min ser ut som skräp men det lyser riktigt fint. Långt över förväntan. Chip och drivare gick på 300 knappt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...