Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Här har vi korkat upp skumpan efter goda provsvar från sjukvården idag. Larry och några till vet vad det gäller. Ni andra får glädjas med oss ändå. Har ju sålt mitt rsm 130 till en värmlänning. Han satte in pengar och köpte det på infon i min tråd. Har pratat en lång stund med honom i eftermiddag, han verkar jättetrevlig. Förrästen, en värmlänning kan ju inte låta otrevlig. Kommer och hämtar det på lördag

En stor bamsekram från oss i Växjö.

Jag har slagit upp en ny rom och C ett glas rött o vi höjer härmed glasen åt Liatorp:):)

Nästa resa söderut så kommer vi på en kopp Java.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen är man dum och grinig eller så är man snäll och klok, det känns ofta som att många diskusitioner dör ut för ett tag när man skrivit en kommentar.

Ska kanske sluta att kommentera och bara vara publik.

Men jag har ju aldrig kunnat hålla igen min mun och dom som är vänner med mig på FB säger att jag är ännu jäkligare där :smiley16:

Ska försöka hålla mig passiv ett tag om det går-skrattar hysteriskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag slänga mig ut för stupet:kaffe:

Jag är missnöjd för att jag inte var med från första början och startade upp SG (Jag skulle nog fått en massa pengar).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) för att kunna hjälpa till med SG.s överlevnad (och få snabb hjälp när det går åt h**** för mig).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) och träffat en massa folk med samma intresse (och dessa har gett mig en massa goda råd och insperation).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) och har tillgång till en pm.sida (vilken jag använder ganska flitigt i perioder).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt än så länge) och har tillgång av K&S (undrar hur mycket jag sparat på att kunna handla där).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) för att ett antal eldsjälar håller ordning på trådar och inlägg (hittills har jag klarat mig utan varningar).

Men det som stör mig mest är de som lägger sin energi på att klaga över en hundralapp, hur man stavar, mm

En stor eloge till alla som lägger ner ett stort jobb på denna sida och ser till att den funkar, allt kan inte bli rätt alla gånger men man måste prova och söka nya vägar för att kunna komma vidare.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[quote name=Genne;495729

En stor eloge till alla som lägger ner ett stort jobb på denna sida och ser till att den funkar' date=' allt kan inte bli rätt alla gånger men man måste prova och söka nya vägar för att kunna komma vidare.

MVH/Glenn

Instämmer..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag slänga mig ut för stupet:kaffe:

Jag är missnöjd för att jag inte var med från första början och startade upp SG (Jag skulle nog fått en massa pengar).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) för att kunna hjälpa till med SG.s överlevnad (och få snabb hjälp när det går åt h**** för mig).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) och träffat en massa folk med samma intresse (och dessa har gett mig en massa goda råd och insperation).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) och har tillgång till en pm.sida (vilken jag använder ganska flitigt i perioder).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt än så länge) och har tillgång av K&S (undrar hur mycket jag sparat på att kunna handla där).

Jag är missnöjd för att jag betalar 100 kr om året (Frivilligt) för att ett antal eldsjälar håller ordning på trådar och inlägg (hittills har jag klarat mig utan varningar).

Men det som stör mig mest är de som lägger sin energi på att klaga över en hundralapp, hur man stavar, mm

En stor eloge till alla som lägger ner ett stort jobb på denna sida och ser till att den funkar, allt kan inte bli rätt alla gånger men man måste prova och söka nya vägar för att kunna komma vidare.

MVH/Glenn

Sådant värmer, tack.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stigs kar är "bara" 298 typ.

Vill väl inte hamna bland dom små ;)

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Haha var det där skon klämde :smiley20:

Jag har ritat själva karet nu ska börja med möbel och sump under veckan, men nu måste jag ändra längden till 2985mm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta med saltkar! Någon klok här sa att man inte ska utmana akvariegudarna i onödan!

Men jag måste bara få säga att detta inte behöver vara krångligare än man gör det!

Jag har ryggat i så många år helt i onödan för detta!Känner mig rånad på år av just denna del av hobbyn!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu håller karet så saktliga på att slockna ner och jag ska dra mig mot sängen med tunga steg, har aldrig trotts en del tunga trådar aldrig sett en så dålig stämning på SG.

Hoppas alla vaknar till en ljusare sida i morgon.

Det bästa jag fick se i dag var en kommentar från Lasse, allt måste inte tas för öppen ridå utan kan tas i ett PM, sedan är det skönt att se er som stödjer dom som jobbar hårt med en sida som dom flesta av oss tycker mycket om vad gör vi annars här?

Tack alla ni som jobbar med SG och gör den till vad den är.

Hoppas nu ingen hoppar av i vredesmod utan sover på saken först, flertalet uppskattar det ni gör.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig martin. Jag har faktiskt redan hällt upp en wisky att smutta på under matlagningen. Han som köpte mitt akvarie hade med sig en Glenmorangie Lasanta singel malt lagrad på sherryfat till mig. Den smakar helt utsökt.Sådana människor gör man gärna affärer med. Han va här och kollade hur teknik och sånt funkade idag och hämtar det i morgon fm när han åker hem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ha smakat den japanska faktiskt. Om det var samma som jag provade så var den riktigt god. Japanerna är duktiga på det mesta verkar det som. Nån som sett några fina japanska kar?

Om det finns!

cp-farm-japanese-reef-tank.jpg

marcello-1.jpg

Bara två snabba exempel, det nedre är på 6.6 gallons! (tang police ;))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...