Yodelking Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Denna gången är det bilden "Mandarin" som fått flest röster (35%).Vinnare och fotograf är Ingemar Svensson (SG-användarnamn: Wiking)Stort grattis, Ingemar!Som vanligt lägger vi också ut lite teknisk information om bilden:Beskrivning av fotot: MandarinKamera: Canon EOS 450DObjektiv: Canon 18-55 med närbildslinserBländare: F/5.6Slutartid: 1/40 sekISO: 800Har blixt använts: NejÄr bilden efterbehandlad i något bildredigeringsprogram: Ja, justerat nivåer och skärpa.Länk till omröstningen: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?51115-M%E5nadens-bild-Omr%F6stning-november-2012 Citera
Hanssanden Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Grattis Wiking:)Mvh Hans Sandén i Braås. Citera
Genne Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Grattis Wiking till en mycket lyckad bild Citera
loopmannen Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Grattis Viking! Ett riktigt fint foto på en underbar fisk! Citera
Laggeman Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Stort grattis Wiking, riktigt bra bild det där!Körde du på automatik eller manuella inställningar? Citera
Wiking Postat 27 november 2012 Postat 27 november 2012 Tack alla för positiv feedback:)Laggeman: Jag kommer inte ihåg vilket, men jag använder alltid bländarförval eller slutarförval. Helautomatik eller manuellt använder jag aldrig, det ger inte mig något. Men eftersom det var en fisk så är det troligast att jag använde slutarförval.Lasse: 2 träffar är för lite för att kallas prenumerant:)I övrigt så måste jag säga att det var mycket mycket bra kvalité på bilderna i denna omgången, både vad gäller det tekniska men även estetiskt! Citera
MonicaOB Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Grattis Ingemar!Jag har en sådan och han heter Gremlin Citera
Wiking Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Grattis Ingemar!Jag har en sådan och han heter Gremlin Visst är de fina, fiskarnas Kolibri. Tack Monica:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.