byggarebob Postat 4 december 2012 Postat 4 december 2012 Välkommen, det ser riktigt fint ut..gillas Citera
sansan Postat 5 december 2012 Författare Postat 5 december 2012 Man tackar Byggarebob .Fick besked från Triton idag, razor ramperna bör komma nästa vecka till dem. Just nu kör jag en kombo av T5 och T8. Inte snyggt men det funkar väl ett tag.Har utökat mitt fiskbestånd med 2st saddleback clowner, alla djuren äter som hästar och verkar må bra.Vattenvärde Ph 8,3 Nitrit 0 Nitrat 2 Fosfat 0 Ammonium 0 Citera
sansan Postat 9 december 2012 Författare Postat 9 december 2012 Lägger in en bild på mina saddleback clowner! Citera
lollsanlol Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Hej hej!Kul att läsa om fler nybörjare. Jag har precis börjat jag också men har inte kommit lika långt som dej Jag väntar på alla mina tillbehör på posten och dom borde komma vilken dag som helst. Där på Oceanakvarium läste jag om standard och balling metoden.. där står ju om ett visst antal snäckor per 100 liter, var det turbo snäckor du använde? (kan inte gå tillbaka och kolla för då försvinner allt jag skrivit). Citera
Genne Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Hej hej!? (kan inte gå tillbaka och kolla för då försvinner allt jag skrivit).Ett litet tipps Lollsanlol om du vill kolla något medans du skriver öppna SG i ett fönster till.Sansan ursäkta att jag tog tråden en stund.MVH/Glenn Citera
sansan Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Hej hej!Kul att läsa om fler nybörjare. Jag har precis börjat jag också men har inte kommit lika långt som dej Jag väntar på alla mina tillbehör på posten och dom borde komma vilken dag som helst. Där på Oceanakvarium läste jag om standard och balling metoden.. där står ju om ett visst antal snäckor per 100 liter, var det turbo snäckor du använde? (kan inte gå tillbaka och kolla för då försvinner allt jag skrivit).Hejsan!Det är himla roligt att det är så många nya som verkar börja nu, kanon om man kan hjälpa varandra. jag tänkte köra balling light när det är dags. Förhoppningsvis kommer det lite fler koraller innan jul.Läst där på oceanakvarium det står en hel del matnyttigt på den sidan.Jag har turbosniglar och narcissussniglar. Har inte supermånga än men det verkar som att de fixar den belastningen karet har just nu. Det kommer att fyllas på med fler längre fram. Citera
lollsanlol Postat 13 december 2012 Postat 13 december 2012 Okej... längtar tills jag kan starta ordentligt.. ett elände detta med tålamod ;P Men nu idag har mitt paket kommit så det blir väl att knata iväg om en stund. lycka till med fortsättningen Citera
sansan Postat 14 december 2012 Författare Postat 14 december 2012 Nu har min lilla hepatus "doris" (orginellt jag vet) simmat i karet en vecka. Ingen vita prick än. Äter som en galning gör den och är ganska underhållande att titta på :-)En liten fråga, jag ska nu börja med osmos istället för kranvatten i vattenbytena. Jag har kört red sea salt för kranvatten, kan jag använda upp den hinken eller ska jag köpa en hink salt för osmosvatten och sedan blanda dessa två salter? Jag vill inte att mina värden ska droppa. Citera
maxan Postat 14 december 2012 Postat 14 december 2012 Använd du klart det salt du har oavsett om du kört osmos-vatten eller kran-vatten om det inte finns någon anledning som gör att du tycker ditt nuvarande salt är dåligt. Salthalten kan du justera oavsett salt, det är ju mineralerna som sedan skiljer i olika salterna. Så byter du salt behöver du tänka på det om du tex automatiserar Ca/kg/mg eller dylikt... Men eftersom du är ganska "ny" i matchen skulle jag bara blanda salt och vara glad Citera
sansan Postat 14 december 2012 Författare Postat 14 december 2012 Då kör jag på det Det var just värden på ca etc jag tänkte på. Citera
sansan Postat 18 december 2012 Författare Postat 18 december 2012 Hämtade fraggar hos Yodelking igår, trevligt med lite mer än bara fiskar att titta på.Tack för fraggarna! Citera
sansan Postat 18 december 2012 Författare Postat 18 december 2012 Blev bara lite epoxy, väntar till nästa sändning tror jag, eller så blir det en resa upp till kungsbacka efter nyår Citera
sansan Postat 21 december 2012 Författare Postat 21 december 2012 (ändrat) Var länge sedan det kom några bilder. Jag har fått hem lite fler koraller som för tillfället bor på botten tänkte börja flytta upp dem på andra platser imorgon. En liten fråga, är det vanligt att clowner byter boplats mina saddlebacks har börjat visa stort intresse för catalaphyllian. Kan det vara så att de föredrar att den "ligger" ner istället för som deras nuvarande boplats som hänger lodrätt från stenen. Yodelking fraggarna jag fick av dig verkar trivas :-) Ändrat 21 december 2012 av sansan Citera
Yodelking Postat 21 december 2012 Postat 21 december 2012 Härligt med lite bilder och kul att fraggarna trivs! Kommer att bli jättefint när sakerna växer till sig sen. Citera
sansan Postat 15 januari 2013 Författare Postat 15 januari 2013 Lite bilder på några av korallerna. Har fått lite kiselalger i karet men det är väl bara att vänta ut dem. Citera
cheva Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 jag diggar dina nya knappar kan du inte ta en hel bild på karet Citera
sansan Postat 19 januari 2013 Författare Postat 19 januari 2013 Har ett par nya inneboende i akvariet. Bilderna är tagna direkt efter vattenbyte och med mobilen så kvalitén är väl sisådär Citera
sansan Postat 19 januari 2013 Författare Postat 19 januari 2013 Haha tack. Ja de är fina Har snöat in mig lite på knappar nu, ska se om jag kan hitta några fler roliga. Citera
sansan Postat 3 mars 2013 Författare Postat 3 mars 2013 Hm hur tjock kan en salarias fasciatus bli.. Citera
Yodelking Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?47554-Salarias-som-blivit-v%E4ldigt-tjockKan tillägga att min blev "normal" igen... Citera
sansan Postat 3 mars 2013 Författare Postat 3 mars 2013 Ja min har lite samma stuk av trivsel vikt :-) Valentini puffern sköter sig än sålänge i karet. följer efter en när man går förbi och kollar. Rolig och personlig firre :-) Citera
Knegolf Postat 9 mars 2013 Postat 9 mars 2013 ser najs ut tycker jag! Fina fiskar och tjusiga anemoner Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.