matte_lkpg Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Går det att använda en 2x59w T-5 ballast till 2x39w T-5 rör??59w rör är för långa till min burk :-( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ant78se Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Det skall inte vara några problem!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Gör det inte!Rören går sönder tidigare så en onödig utgift men även drosseln slits fortareSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
matte_lkpg Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 Är elektronisk ballast om det spelar nån roll? :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Vissa elektroniska ballastar, t.ex Osrams - anpassar sig efter last, men det står lämpliga "watt" på ballasten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
matte_lkpg Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 Okej! Har den inte hemma så vet inte märket.. Men då kan det vara värt att kolla upp mer noga då :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Väldigt få ballaster klarar både HO och HEMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Väldigt få ballaster klarar både HO och HEMVH LassePrecis min tanke, detta är olika tekniker det handlar om. oddsen är små att det fungerar tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Vart står det om He rör i den här tråden? :-)59W är ingen standardiserad T5 storlek vare sig för HO eller HE rör, det närmaste är 54W. Antar att det är det som tråden handlar om? Det är ett HO värde isf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Och 39 är ingen standard heller vad jag vet - 35 (HE) och 49 (HE) finns dock. Rätta mig om jag har felMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
matte_lkpg Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 59w är bara tryckfelsnisse som varit i farten på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
matte_lkpg Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 Saken är den att jag har den ballasten och ett akvarium som är 100cm.. Tänkte se om det gick att lösa smidigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 29 november 2012 Dela Postat 29 november 2012 Och 39 är ingen standard heller vad jag vet - 35 (HE) och 49 (HE) finns dock. Rätta mig om jag har felMVH LasseJo, för HO är ju 39W en standard storlek. Fast det har du redan koll på tror jag :-)Men då var det ju 54W ballast här då som jag trodde. Jag tror inte den kommer uppskatta 39W rör tyvärr. Det verkar vanligare med ballaster som klarar både 24 och 39W HO rör än 54W ballaster som även klarar 39W. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
matte_lkpg Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 Verkar som jag får hitta en annan lösning då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 När vi pratar akvarierör så krävs det väl en hel del grävande för att hitta annat än HO rör - men det är nog i vilket fall ingen bra ide att koppla annat än den belastning som rekommenderas på ballasten!Vet att det importerades kina T5ramper av ett numera insomnat företag som hade just HE rör - dom small av när de olyckliga köparna försökte sätta i HO (24W hade nästan samma längd som 14w HE)Jag har faktiskt lite HE Osram67:or som står i ett hörn och hånler från ett 6 år gammalt fel-inköp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 Gör du fel Leif? Det är väl för att du är inflyttad då....MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.