Gå till innehåll

Julgåva 2012


Genne

Rekommenderade inlägg

Hej som flera av er vet skickar jag och några till här på SG runt ett PM om ett projekt vi håller på med.

Jag Genne (Glenn Sporrong) är i grunden ansvarig för detta till mitt stöd har jag Lasse, LN21 och MaddeI här på forumet.

Kan nu rapportera att projektet går frammåt.

Ni som nu vill hjälpa till och stödja projektet glöm nu inte att gå till handling!

Om ni har några frågor kontakta någon av ovanstående personer via PM.

Snälla ni som fått ett PM skicka det vidare så att så många som möjligt får en möjlighet att bestämma sig för om dom vill eller inte vill vara med.

Jag har bett om att få denna tråd låst fram till den 23/12-2012 så det finns ingen möjlighet att svara eller kommentera denna vägen.

Resultatet av projektet kommer att pressenteras när tråden öppnas och då blir det fullt möjligt att kommentera vad som hänt i och med projektet.

Jag nås även på Mail: glenn.sporrong@telia.com

MVH/Glenn

Ändrat av Maglofster
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här nedan kommer det PM som vi provat att nå ut med men då vi känner att vi inte nått ut till alla och tycker att dom som vill gå med ska få göra det har vi bestämt att publisera det öppet.

Alla i föreningen SG är i detta läget informerade om att dom får en julgåva utav en del av oss som vill visa våran uppskattning för deras arbete.

Tråden är öppen för frågor om någon undrar något.

Låt oss slippa pajkastning i denna tråd av dom som inte är av samma åsikt är ni snälla.

Vill ni vara med

Hej, vi är några stycken som har startat en insamling till en julgåva för att muntra upp och visa vår uppskattning till dem som lägger ner så mycket energi och arbete på att hålla igång Saltvattensguiden (de som är medlemmar i föreningen Saltvattensguiden).

Vi tycker det behövs efter de sista turerna och vill inte förlora en de krafter som lägger ner så mycket jobb frivilligt och utan ersättning.

Tanken är att samla in pengar för att köpa presentkort i valfri akvarieaffär, insamlingen kommer att hålla på till den 21/12-2012, sedan tar vi kontakt med de som det berör och hör efter vilken affär de önskar att få presentkort i.

Skickar med ett kontonummer nedan där ni kan sätta in pengar allt från 20 kr och uppåt, glöm inte märka eran insättning med ert ALIAS här på Saltvattensguiden. (Vill sedan någon kontrollera att allt är ok så går det bra)

Spri
dni
ngen av denna insamling är tänkt som så att ni kopierar detta meddelande och skickar det vidare till era vänner på Saltvattensguiden som ett PM,

(se bara efter så att ni inte skickar vidare till någon av de som det berör, är ni tveksamma hur det ligger till med någon så skicka inte).

Kontonummer Swedbank: clearingnr.84178 Kontonr.747251015

Kontoinnehavare: Glenn Sporrong (Alias Genne)

Med vänlig hälsning

(Alias på SG): Genne, LN21, MaddeI, Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har vi kommit över till den 2012-12-22 och julgåvan till var och en av dom berörda hamnar på c.a 335 kr

(kan stiga, vet att jag väntar in någon eller några betalnngar till som inte syns på kontot ännu)

Ett riktigt stort tack till er som hjälpt bidragit till att göra detta möjligt.

Vill ni som bidragit att jag ska pressentera namnen här eller inte? ni får gärna PM.a svaret om ni vill (Genne på guiden).

Till er som sitter i föreningen och som ska få denna julklapp av oss har jag ett par förslag.

1. var och en av er får välja en akvariebutik där vi köper ett presentkort till er.

2. Vi kontaktar några butiker med webshop och försöker få ett bra stöd för detta och gör att presentkorten blir ännu mer värda.

Även ni kan sända ett PM med svar till mig (jag kommer att ta kontakt med er under helgen om ni inte hört av er)

Om någon eller några butiker är intresserade av att ställa upp med stöd så kan även ni skicka ett PM

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten rapport det har kommit en hel del tack via PM för det vi gjort, men då jag inte har rätten att publisera namnen på dom i föreningen eller PM så får ni tro mig på mitt ord (Jag är övertygad om att det kommer något här på sidan senare).

Många har blivit väldigt glada och uppmuntrade av detta så jag vill också rikta ett mycket stort tack till alla som gjorde detta möjligt.

Jag har i dag skickat ett PM till dom som får ta del av julgåvan och önskat en ricktigt God Jul och Gott Nytt År från alla som deltagit.

Har även talat om att jag inte hinner få ihop detta så att dom får presentkorten i hand före nyår men är säker på att det uppskattas lika mycket i alla fal.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Uppdatering.

Om ni undrar varför ni inte hört något här på ett tag så kan jag meddela att alla berörda fick ett meddelande innan jul om Julgåvan.

Jag har varit tvungen att jobba alla mellandagar och flera av helgdagarna efter jul och inte haft tid att slutföra allt ännu.

Jag kommer nu att få mer tid över och kommer se till att allt blir färdigt under denna och nästa vecka.

Ville bara uppgradera er alla om vad som händer så att ingen ska behöva börja fundera.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Ville bara tacka alla som drivit och bidragit till julgåvan!

Igår damp ett brev ner hos mig med ett presentkort, så blir till en resa upp till Täby nån gång snart :).

Så, igen, tack alla, det värmer att ni bryr er om oss som driver sidan, och uppskattar det vi gör, och nu vet ni även att gåvorna börjat komma fram....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag rikta ett stort tack till alla som bidragit till denna insamling för att stödja och uppmuntra de som jobbar med SG.

Min inbox har stundtals varit full med otroligt uppmuntrande, tacksamma och underbara meddelanden vilket gjort arbetet med detta fruktansvärt roligt.

Det var bara tråkigt att det körde ihop sig på jobbet och blev dödsfall i familjen (sedan lite katastrofer med översvämningar i karet), men nu är i stort sett allt slutfört och gåvorna på väg till dom berörda.

Jag vill även tacka dom butiker som hjälpte till med att ordna presentkorten (fanns en som sa nej till att hjälpa till med presentkort) hade gärna namnget dessa då de plussade på beloppen (men vad f** tack Ted och Leffe (det var inga butiksnamn)).

Jag väntar på två svar från mottagare sedan är jag klar med detta (Har varit mycket mer arbete en vad jag räknat med, men fruktansvärt roligt) sedan har jag fått kontakt med en massa underbara människor.

Så än en gång ett stort tack till alla som ställt upp.

MVH/Glenn

"PS" vill någon som bidragit se vad som kommit in och att allt betalats ut så är ni välkomna att kontakta mig "PS"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glenn - det här gjorde du bra - och de har inte fattat att de inte fått en julgåva utan de har helt enkelt blivit mutade :) F-n tar dem om de inte gör ett bra arbete nu - då får vi sätta in del 2 av planen - skall bara samla på mig några basebollträn till :)

@ wiking - hur många betalande nu?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glenn - det här gjorde du bra - och de har inte fattat att de inte fått en julgåva utan de har helt enkelt blivit mutade :) F-n tar dem om de inte gör ett bra arbete nu - då får vi sätta in del 2 av planen - skall bara samla på mig några basebollträn till :)

@ wiking - hur många betalande nu?

MVH Lasse

Det ordnar sig jag har skaffat spikklubba :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...