akutmottagning Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 (ändrat) Så nu är det dags att starta tråden om mitt nya system som är på G!!detta system planeras vara igång nån gång under kommande år då jag inte är så bra på att skriva och förklara kommer jag uppdatera med bilder hur projektet fortskrider.kommer bli ett system på över 1200L. kommer ha 3st 32mm genomföringar samt 1st 40mm. Möbel träkonstruktion täckande från golv till tak kommer målas i samma färg som vggen för att smälta in.Huvudkar 1650Lx900B700H (möjligen 650H inte beställt ännu) så karet blir på ca 1040L sump ej bestämt än med blir på över 160L för att få plats med diverse godis.inriktning: SPS/LPSBelysning: ecotech radionSkummare: grotech hea200sreturpump: 2xeheim 1262circulation: 2xmp40w eszeovitfilter: `?universalfilter: grotech (till kol)detta e vad jag kommer ha i inkörnings fasen.ska försöka vara hyffsad på att uppdaterakommer troligen börja med balling och gå över till calcreaktor när förbrukningen blir för hög av kh mg o cazeovit är planerat att prova i detta system Ändrat 29 januari 2014 av Maglofster Citera
akutmottagning Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 grunden börgar ta form allt byggt med 45x95 reglar. ska reglas i botten också blir i morgon godnatt Citera
wrang Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Kommer du ta 40mm för kablar etc så slipper du ha dess på utsidan av karet?Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Thell_gti Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Detta ser vi fram emot Lycka till. Mvh Rasmus Citera
bjomat Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Det ska bli spännande att följa Med vänlig hälsning, Björn Citera
akutmottagning Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 Kommer du ta 40mm för kablar etc så slipper du ha dess på utsidan av karet?Sent from my iPhone 4S using Tapatalkblir 2 returer och 2 avrinningar 40mm blir evakuering.då ena kortsidan inte går dikt väggen utan där blir 10cm somblir inbyggt (som en passbit brevid ett kylskåp) så kommer aldrig kablarna synas på baksidan av karet. Citera
nike83 Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 riktigt spännande med en till rumsdelare! jag har placerat ett skåp med förvaring (ikea) vid ändan där jag gömmer alla sladdar och alla preparat, mat etc.... Citera
akutmottagning Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 riktigt spännande med en till rumsdelare! jag har placerat ett skåp med förvaring (ikea) vid ändan där jag gömmer alla sladdar och alla preparat, mat etc.... så du har samma sorts projekt på g trevligt!kommer bara ha 10cm till väggen så får inte plats med skåp där tyvär total längd på min möbel blir ca 175-180 .tilläg 3 sidor optiwhite kommer det bli. Citera
nike83 Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 så du har samma sorts projekt på g trevligt!kommer bara ha 10cm till väggen så får inte plats med skåp där tyvär total längd på min möbel blir ca 175-180 .tilläg 3 sidor optiwhite kommer det bli.ständigt på G, men har varit igång i ett år (se min signatur)..... Citera
akutmottagning Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 idag blev botten färdig i morgon kommer nog grundstommen karet står på bli färdig!!ovandelen e jag fundersam på antingen 25mm mdf eller 21mm plywood Citera
SaltDummie Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Trevligt projekt du dragit igång!! Är själv på G med ett lika stort! Lycka till!!//Micke Citera
akutmottagning Postat 31 december 2012 Författare Postat 31 december 2012 möbelstomme klar!! bild kommer imorgon Citera
wrang Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 idag blev botten färdig i morgon kommer nog grundstommen karet står på bli färdig!!ovandelen e jag fundersam på antingen 25mm mdf eller 21mm plywoodTa 20mm playwoodMdf å fukt funkar inte.Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Ted Camenius Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 idag blev botten färdig i morgon kommer nog grundstommen karet står på bli färdig!!ovandelen e jag fundersam på antingen 25mm mdf eller 21mm plywoodJag hade valt mdf. Sålänge den är målad är fukten inget problem. Betydligt enklare att få en snygg ytfinish på mdf än plywood.du får även snyggare kanter på skivorna om de sågas rätt. Citera
Blåbert Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 Har du byggt en stomme som är tänkt att bära vikten? Isf, varför så grova skivor? Citera
akutmottagning Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 totala vikten blir nästan 1,5ton så vill vara på den säkra sidan. Citera
Blåbert Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 Ja det vill man såklart vara, men personligen hade jag nog velat göra antingen en stomme som är bärande i sig med skivor aom endast täcker och stagar, alternativt en sjäövbrande lådkomstruktion i plywood... Tror det är svårt att kombiniera. Troligen håller det ändå, men det är stommen som bär med sjukt äverdimensionerde skivor...Förespråkar svetsade stålkonstruktioner, men jag förstår att alla inte har möjligheten... Citera
akutmottagning Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 hade tillgång till svetsad konstruktion men har det på nuvarande karet och det va omdtändigt att bygga möbeln med stålstomme kommer bild ikväll på min möbelstomme! Citera
akutmottagning Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 snusdosan är som en refferens på storleken Citera
Blåbert Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 Dina sivor kommer inte att tillföra något känns det som;) Citera
akutmottagning Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 bara skivan inte bågnar e det lugnt ganska stabil grund kan nog ställa en mindre traktor på den ha ha Citera
Blåbert Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 Alltså möjligen pratar vi förbi varandra. Bänkskivan kan gott vara rejäl, men täcksidorna kan vara klenare, det var det jag menade.Själv var jag 18 mm massiv stavlimmad ek till bänkskiva - lackad med polyuhretan-lack Citera
Coralkiller Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 Formplyfa är starkt som fan. Råder delade meningar om det med gaser lim o bindemedel men jag har inte tagit nå nå nnnååå nån skada än Citera
akutmottagning Postat 2 januari 2013 Författare Postat 2 januari 2013 ha ha:) ja formplyfa är med ett alternativ! eller en bänkskiva av furu eller liknande om man hittar 90 bred sådan Citera
Blåbert Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 Jag har formplyfa i underskåpet som skiva. Inte så snyggt, men prisvärt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.