akutmottagning Postat 25 juli 2013 Författare Postat 25 juli 2013 Scapen klar doch är inte korallerna placerade korrekt hade inget lim Citera
impajimpa Postat 25 juli 2013 Postat 25 juli 2013 Tjusigt,ser fram emot nästa gång jag har vägen förbi så jag kan se det på plats Citera
Laggeman Postat 25 juli 2013 Postat 25 juli 2013 Det där kommer att bli riktigt fint när väl korallerna gör det till ett mer levande rev och växer upp ordentligt. Snyggt Sebastian! Citera
Zanders Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Scapen klar doch är inte korallerna placerade korrekt hade inget limCoolt Citera
akutmottagning Postat 27 juli 2013 Författare Postat 27 juli 2013 Zeoviten igångdragen fixade sista kranen till strypnibg av pumpen satt strypningen på sugsidan till zeoviten2l zeosten och ca 650l/h genomströmning Citera
akutmottagning Postat 31 juli 2013 Författare Postat 31 juli 2013 3x10l dunkar och hylla för doserpumparna Citera
akutmottagning Postat 1 augusti 2013 Författare Postat 1 augusti 2013 4 nya kanaler inskaffadesamt vad den ska doserab-balance 500mlk-balance 500mlPohls xtra 500ml(Zeostart på 4 kanalen)samt jodid concentrate som jag droppar i osmosvattnetkommer köra 1/3 av rek dos i börjanhål i korken o i med slangen (eller annat rekommmenderat) Citera
freddi36 Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Liten tanke bara; om du ska dosera zeo-preparaten via doserpumpen så kommer ju flaskorna va öppna hela tiden..? Kommer det inte avdunsta ganska mycket procentuellt i en så liten flaska som 500ml? Dvs koncentrationen blir ju då högre och högre i flaskan? Skönt att ha så mycket som möjligt automatiserat dock Citera
akutmottagning Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 Borrar ett hål som passar slangen precis sen gör jag ett 2mm hål för luftning Citera
Blåbert Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Ska du verkligen dosera PE direkt från start? Även KB och BB kommer väl ha lite vinglig förbrukning i början? Citera
akutmottagning Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 Kommer bara dosera 1ml av varje så det tillförs lite ämne då jag tänkte slutat med spårämnene i ballingen Citera
Blåbert Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Kommer bara dosera 1ml av varje så det tillförs lite ämne då jag tänkte slutat med spårämnene i ballingenRisken är ändå att du överdoserar.KB får du nog dosera efter behov, men det övriga är ju zeofood tänkt att ta hand om i början. Citera
akutmottagning Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 Kör zeofood7 zeobak och zeostart 3 nu..1ml på 1200l vattenvolym och skapligt mycket koraller känns ganska obetydligt får vara upmärksam på reaktion erna Citera
Blåbert Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Känns som att du vill dosera för doserandets skull. Om KZ själva rekomenderar att man skall nå ett stabilt ULNS-läge innan man ger sig på annat än de fyra hörnstenarna så litar iaf jag på dem.Jag vet, det kliar i fingrarna, men jag tänker iaf vänta till dess att andra laddningen zeolith har gått till sig ordentligt och att jag har stabila mätningar innan jag börjar labba - KB undantaget, men det är ju bara att hålla K+ mellan 380 och 400. Citera
akutmottagning Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 Känns som att även om det inte gått till sig så kommer ändå förbrukningen finnas fast i lägre omfattning och köra utan några spårämne alls under 2-3 månaders tid känns lite sådär.får se när doseringen börgar nu finns dom hemma iallafallför eller senare kommet dom gå åt. Citera
Blåbert Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Du har spårämnen i zeofood. KB och BB kan du nog köra, men PX skulle jag nog vänta med. Produkten innehåller ju aminosyror och kommer att bidra till ringsnivåer. Meningen med zeovit är ju att först få ett stabilt ULNS och sen pytsa i precis så mycket näring som behövs.Men om du har i så lite i ett så stort system så skadar det säkert inte, det är inte ens en tiondel av dosen. Å andra sidan, är det nån vits? Citera
Turbosnigel Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Var köpte du det där grenuttaget med Individuella strömbrytare? Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta Citera
Blåbert Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Var köpte du det där grenuttaget med Individuella strömbrytare? Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 BetaDet finns ett par modeller på Conrad.se Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.