Gå till innehåll

Namn på "vanlig" anemon?


Chum

Rekommenderade inlägg

Den blir rejält stor ganska änkel för att vara anemon. Jag har sätt live en som va 60cm + kan säkert bli enu större

Anemonia viridis är ju kanon snygga finna vit/rosa variant som är ruskigt snygg ej så jätte stora men jag har sätt har väl varit runt 20cm kan säkert bli lite större en så långa feta tentakler

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa med detta forum är att alla verkar så hjälpsamma och villiga att ge råd o tips - alltid lika trevligt att komma hit :) Jag hittade en bättre bild på vad jag menar och en del av era tips liknar verkligen. Magnifican kommer jag dock inte kunna ha - i synnerhet inte nu när jag bytt ned mig från 900 liter till 250 liter. Är inte s förtjust i den "röda påsen" som den lever i heller. Men det är ngn sort med just jämntjocka tentakler jag är ute efter. Som den första bilden här.. Den andra bilden visar att de tydligen finns i små versioner. Tredje bilden visar hur de flesta dock brukar se ut i butik, där tentaklerna är tunnare och smalare i spetsen vilket får den att påminna mer om Eyphyllia eller rent av en stor glasros :-P

post-6800-14468928127783_thumb.jpg

post-6800-14468928127878_thumb.jpg

post-6800-14468928128106_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nybörjare som man är så trodde jag att en BTA alltid hade korta polyper med bubblig topp... men tydligen inte. Ser man på länken som Manks lade upp så skiftar de både storlek och form med allt från korta till långa polyper, smala som tjocka, med eller utan bubblor... fascinerande och ännu mer förvirrande, hehe. Kommer nog aldrig finna sådan sort som jag söker :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...