Gå till innehåll

Smal zeo-reaktor


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Funderar på zeovit på sikt, men som jag byggt min sump så är returfacket endast 10 cm brett (och jag har ca 20 cm tillgodo på andra ledden). Helst vill jag ha reaktorn där.

Så finns det någon så smal reaktor på marknaden? Jag behöver endast ca 0,5 l zeovit, så den kan vara liten i alla avseenden.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fishstreet har z100, den är 13x13x45 men röret är 10cm. Du kan nog dremla överflödet på bottenplattan.

http://www.fish-street.com/fsz_zeolite_magnet_floating_reactor?category_id=0&search_string=reactor&search_category_id=0

Den har jag tänkt att köpa om/när jag testar zeovit.

Kan va nåt, men vad är det med priserna på den där siten?

Sen, ang zeovit, men ot, hur stor nackdel är det att buffra kh, ca och mg med buffermedel istället för kalkreantor? Eller åker man på att köpa kalkreaktor också som zeovit-manualen föreskriver?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan va nåt, men vad är det med priserna på den där siten?

Sen, ang zeovit, men ot, hur stor nackdel är det att buffra kh, ca och mg med buffermedel istället för kalkreantor? Eller åker man på att köpa kalkreaktor också som zeovit-manualen föreskriver?

Priserna? Väldigt billigt, men frakten brukar kosta lika mycket som varan ;-)

Ingen nackdel alls med balling

/sent from phone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört att det är big no no att kombinera....

Är en big no med balling Light, men vanlig balling utan tillsatser av spårämnen fungerar fint :) Pulver/balling utan spårämnen och reaktor är egetnligen samma sak, tillsatser av rent KH/MG/CA :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och vissa kör med doserpumpar till ca-reaktorn, varför?

Känns som att balling är ett betydligt hetare alternativ, i alla fall för relativt små kar, eller?

En bm doserpump och den där zeo-reaktorn från fishstreet så är man all set sen :)

Lämplig pump till reaktorn då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kollar på zeovit.com rekommenderas det (om man inte kan ha en Zeovit-reaktor) att man har stenarna passivt i en filterpåse. Så gör jag och jag har inga problem med det. Kör full Zeovit i mitt nano. Man får försöka se till att knåda påsen varje dag istället för den traditionella skakningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...