Gå till innehåll

Vad är definitionen på en Guldmedlem??


Guest ernie

Rekommenderade inlägg

Vad jag har fattat det som är,ju fler inlägg desto bättre,eller???

Det kan ju lätt få en nybörjare att tänka att en guldmedlem måste ju veta allt.

Men så enkelt är det inte,dom kläcker fortfarande ut en massa skit utan backup.

Börja räkna erfarenhet istället för för "bullshit".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo man får ju hoppas att ingen sitter här å hittar på saker som nån helt nystartad sen provar å märker att karet eller tekniken lägger av..

men sen e det ju iof upp till var å en att ta reda på fakta som stämmer, trots allt så handlar ju denna hobby om en hel HÖG pengar å då bör man ju läsa sig till de man vill veta å kanske inte bara läsa här å tro att allt e sant, bara för att nån har postat en massa inlägg å tituleras GULDMEDLEM.

bara min tanke..

trevlig helg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får nog alltid räkna med en del felaktigheter, det finns ju inte många absoluta sanningar inom den här hobbyn, säkrast för en nybörjare är att invänta ett antal svar och får man svar som liknar varandra från flera så kan man oftast lita på dessa. Men garantier finns det aldrig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ernie om jag inte minns fel så har det här varit uppe förut, har du något konkret förslag på hur man kan lösa det?

Personligen så försöker jag först söka upp det jag vill veta själv,sen frågar jag, sen använder jag svaren för att söka vidare lite om jag inte har fullt förtroende för personen i fråga(vilket är ganska sällan här på forumet). Sen så skadar det ju inte att tänka igenom det ordentligt och fundera på om det är svaret är logiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har svårt att se detta med användar nivån guldmedlem som ett problem. De flesta forumen brukar ju ha olika nivåer för hur flitig användare man är. Och det är ju ingen större hemlighet att det förhåller sig på det viset.

Nog för det är irriterande att se direkt felaktiga råd från nån som inte riktigt har koll på läget. Men man ska nog inte införa några slags kunskapsnivåer. Att göra någon slags ekvation med (Akvariestorlek * antalet SPS * år inom hobbyn + antalet blinkande prylar)= Statuspoäng i forumet skulle kännas fel. För vi är ju en sarlig blandning av människor som sitter här och det fins många experter inom sitt lilla område.

Men man kanske skulle utöka presentationen av varje medlem så det blir enklare att bilda sig en egen uppfattning om råden är att lita på.

Har man bara fördrivigt tillräckligt med dyrbar arbetstid här så får man en ganska bra bild av vilka som är bra på vad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För vi är ju en sarlig blandning av människor som sitter här och det fins många experter inom sitt lilla område.

Men man kanske skulle utöka presentationen av varje medlem så det blir enklare att bilda sig en egen uppfattning om råden är att lita på.

Har man bara fördrivigt tillräckligt med dyrbar arbetstid här så får man en ganska bra bild av vilka som är bra på vad.

kan bara hålla me. sen tycker iof ja att dom som har uppnått guldmedlem brukar ju ha läst alla trådar minst 6 ggr å borde ju ha en del koll på saker å ting..

okej kankse inte alla :smiley9: :smiley9: :smiley9: såg just att det stod guldmedlem på mig nu.. :nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 30 kg sten i aprill och har sen dess haft lite problem med grönsaker. Efter ha vart helt grönsaksfri i 4 månader, men det är påväg åt rätt håll nu. Den ser verkligen urfånig ut, det ser ut som den har svalt en golfboll! Jag kan tyvärr inte ta närbilder med kameran så beskrivningen är det ena jag kan bjuda på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...