Gå till innehåll

Kens Korallrevsnano 80l Aqua Medic Blenny


osby0479

Rekommenderade inlägg

Har startat igång belysningen nu, men tycker inte om att man inte kan ställa % på dom olika ljusena, kör dagsbelysningen på 70% samma på kvällsbelysningen, och på nattljuset så är den också på 70% och tycker att det är lite för mycket, känns som om korallerna inte får någon vila??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

För att förtydliga.

Månljuset är 4% av den blå slingan och sänker du till 70% så är det alltså 70% av 4%.

Så när programmet går för fullt (100%) så går det alltså på 70%.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ken har blivit avstängd en tid från forumet pga att han enligt moderatorer sålt förmycket saker via Köp & Sälj så kommer inte hända så mycket i denna tråden i det närmsta nu.. :smashcomp

Moderator's upplysning:
mod.gifVi diskuterar inte enskilda ärenden och medlemmar publikt. Berörda parter har blivit informerade om beslut via PM.

Om någon har någon fråga kan ni ta kontakt med Ken eller någon moderator via PM.

Ändrat av Yodelking
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Jajamensan funkar hur bra som helst, tömmer den en gång i veckan, då jag gör ett vattenbyte på 20l och det är riktigt sliskigt o illaluktande som jag öser ut.

Tycker att den är relativt ljudlös och är nöjd, då man haft en massa skummare så är väl denna en av dom bättre, bäst är ju bk, men denna ligger bra till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Jag säger bara såhär. Kul att du är tillbaka!!!

Tack ska du ha Alex, får lägga ner allt som heter försäljningen nu, o lägga ner allt krut på detta lilla istället, det sköter sig i princip helt självt, vattenbyte 1 gång i veckan tar 10 min samt tömning av skummarkoppen.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tog du bort sanden du hade innan? Har själv funderat på sand i mitt nya kar.

Jo det va som så att jag tog använd sand från ett system för att ev snabba på kulturen, men fick lite cyano o tog ut det, har inte haft cyano sen dess, men funderar på om jag ska ha finkorning sand igen då färgerna syns på ett helt annat sätt, men just nu funderar jag på ett nytt kar, då det faktiskt börjar bli lite litet, men inget bestämmt ännu....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar, denna har jag haft i ca 4-5 månader, har ca 4kg sten, men jag matar med reefpearls och artemia som han äter för fullt och det har dom andra också gjort, LSD mandarinen är ju betydligt lättare än den andra varianten, iaf enligt mig, har väl totalt haft 7-8 stycken under åren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...