PeterGG Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Som filmen visar slår en pistolräcka ihjäl en putsarräka? stämmer detta? Dvs om jag har en sats sten som innehåller en pistolräka så bör jag inte lägga ned dessa stenar i mitt kar med putsarräkor? Citera
nike83 Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 jag som trodde de använde klorna för att skrämmas.... dock har jag aldrig sett en sådan stor pistolräka som en putsarräka i butik/kar! Citera
Liljegren87 Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Jag visste att pistolräkorna gjorde så men inte mot så stora djur. Har sj en pistolräka som går med en putsarräka men dom håller sams. Om man pratar storlek så är dom ganska lika. Citera
Lasse Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Jag har pistolräkor, putsarräkor och boxarräkor (släktet Stenopus) utan problem. I det ena karet är pistolräkan STOR (och för övrigt går det nog en mantis i det karet också....)MVH Lasse Citera
Zigmund Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Hade 5 putsarräkor + 1 debelius+ 1 boxarräka Sett min Alpheus soror ta 2st putsarräkor . och 2 st till saknas Och får inte upp den (den ska gå själv i lilla karet den dagen jag får tag i kräket Metat med räkor+flaskfällan utan resultat Citera
Alexraptor Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Hade en Pistolräka en gång som hade ihjäl min putsarräka när han började bråka med pistolräkans mat och försökte krypa in i hans grotta. Citera
PeterGG Postat 25 februari 2013 Författare Postat 25 februari 2013 tack för svar, får se vad jag gör Citera
stigigemla Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Den blåkloade pistolräkan är mycket rovgirig. Får man ofta som spec. pistolräka. Jag hade ett par där den ena var vänsterhänt och den andra högerhänt. Alpheus randalli och bellulus är totalt fredliga hos mig. Citera
PeterGG Postat 26 februari 2013 Författare Postat 26 februari 2013 Hur får man syn på krabaten på bästa sätt då? Lucky Luke är bara framme när det är släkt, enda sättet han hinner skjuta sin egen skugga... han bor i någon sten, jag har ingen sand i karet. Citera
Alexraptor Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Det kan vara väldigt svårt.Många pistolräkor är extremt skygga då dom har dålig syn.Vissa pistolräkor kan bli mindre skygga om dom har en symbios goby att bo ihop med, men jag vet ej om detta gäller för alla pistolräkor. Citera
stigigemla Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Den blåkloade accepterar ingen fisk nära. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.