hansson_1985 Postat 27 februari 2013 Postat 27 februari 2013 Jag körde med reef Bond till mitt bygge! Det är ju en skaplig revpelare med mycket uthäng på stenen. Nu några år senare går det inte att se vart stenen sitter ihop! Fins många bilder på min tråd om nån vill få inspiration! Citera
akutmottagning Postat 27 februari 2013 Författare Postat 27 februari 2013 hur mycket räcker 1 kg till ca? det som blir över gör jag fraggstenar av är det lätt arbetat? Citera
Perk Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 Hur bra är det där reef bond? Räcker det med några "kluttar" så sitter det eller går det åt ungeför som när man murar tegelsten?Fäster det verkligen på blöt sten?Hur mycket går det åt (dumregel?) till tex 40 kg sten? Jag inser att det förstås beror på storlek och antal sten också men nån form av riktning vore bra. Citera
Laggeman Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 Går inte att säga på rak arm, då det beror helt på hur stenen ser ut som man ska limma ihop samt hur de skall vara, rakt ovanpå eller som armar ut från varandra och så, men det funkar som vanlig cement ungefär, så där har du en fingervisning om hur mycket som går åt. Citera
akutmottagning Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 som jag byggde mina pelare är det som att mura tänk på att fukta det ofta med spruta när dom torkar misstänker detta är och fungerar på samma sätt som vanlig cement fast en akvarie säker variant.förmig gick det 1 kg till 2 stora revpelarejhär är färdig prudukt storlek ca 45cm höga Citera
Laggeman Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Den vänstra pelaren blev riktigt snygg! Något sådant jag kommer att sikta på till min lilla kub. Citera
DaTrucka Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 som jag byggde mina pelare är det som att mura tänk på att fukta det ofta med spruta när dom torkar misstänker detta är och fungerar på samma sätt som vanlig cement fast en akvarie säker variant.förmig gick det 1 kg till 2 stora revpelarejhär är färdig prudukt storlek ca 45cm högaGrymma pelare.Vad har du använt som bottenplatta? Citera
akutmottagning Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 blev kakelplattor som jag hade hemma . undersidan på plattan mot stenen och den brända ytan mot bottnen. blev ett hastigt foto i morse betydligt häftigare i värkligheten Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.