Gå till innehåll

något billigt att limma sten


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Hur bra är det där reef bond? Räcker det med några "kluttar" så sitter det eller går det åt ungeför som när man murar tegelsten?

Fäster det verkligen på blöt sten?

Hur mycket går det åt (dumregel?) till tex 40 kg sten? Jag inser att det förstås beror på storlek och antal sten också men nån form av riktning vore bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går inte att säga på rak arm, då det beror helt på hur stenen ser ut som man ska limma ihop samt hur de skall vara, rakt ovanpå eller som armar ut från varandra och så, men det funkar som vanlig cement ungefär, så där har du en fingervisning om hur mycket som går åt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

som jag byggde mina pelare är det som att mura tänk på att fukta det ofta med spruta när dom torkar misstänker detta är och fungerar på samma sätt som vanlig cement fast en akvarie säker variant.

förmig gick det 1 kg till 2 stora revpelarej

här är färdig prudukt storlek ca 45cm höga

post-4956-14468929035887_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

som jag byggde mina pelare är det som att mura tänk på att fukta det ofta med spruta när dom torkar misstänker detta är och fungerar på samma sätt som vanlig cement fast en akvarie säker variant.

förmig gick det 1 kg till 2 stora revpelarej

här är färdig prudukt storlek ca 45cm höga

Grymma pelare.

Vad har du använt som bottenplatta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...