Gå till innehåll

By design eller fel?


Rekommenderade inlägg

Tja!

Tänkte lägga upp saker i skänkes just men såg att jag inte kunde göra det pga begränsningar med att lägga upp annonser för folk som inte stödjer forumet med pengar.

Var detta planen även för skänkes eller följde det med av misstag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte lägga en hundring eller mer för att stötta SG och detta forum?, jag misstänker att du har haft stor hjälp av all info som finns här i ditt utövande av din hobby och haft stor glädje av många trådar med högt i tak samt att du får tillgång till det du vill uppnå?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade gärna stöttat SVG om de var öppna med sin ekonomi eller en öppen förening hade jag varit på, men det är av principsjäl som jag inte betalar längre.

Dock var det inte det som frågan var om, utan om det var tanken att man inte skall kunna lägga upp skänkes annonser.

Skänkes annonser är trotts allt något helt osjälviskt, gynnar nybörjare och något som genererar ganska (ingen?) extra arbete för mods vilket påstodds vara anledningen till att man begränsade köp och sälj till medlemmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett problem med att låta skänkes vara "grattis" är att det kan missbrukas och användas för att sälja, vilket skulle leda till ökat arbete för moderatorerna, men det kan ju rent teoretiskt en vanlig tråd också. Personligen tycker jag det skulle vara bra om skänkes är gratis. Om det visar sig att det missbrukas kan man ju gå tillbaks till att ha det som det är nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett problem med att låta skänkes vara "grattis" är att det kan missbrukas och användas för att sälja, vilket skulle leda till ökat arbete för moderatorerna, men det kan ju rent teoretiskt en vanlig tråd också. Personligen tycker jag det skulle vara bra om skänkes är gratis. Om det visar sig att det missbrukas kan man ju gå tillbaks till att ha det som det är nu.

Mjo men samtidigt skulle man kunna göra det det är ju inte något som direkt är begränsat till skänkes? Jag skulle lika gärna kunna skriva en Säljes annons i allmänt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, precis, det är inte begränsat till skänkes utan kan ju göras i vilken tråd som helst. Därför tycker jag att man gärna skulle kunna prova att ha skänkes "grattis" om det är praktiskt lösbart med programmering och liknande.

Jag håller med dig Reuben om att skänkes annonser är viktiga för nybörjare då det oftast är nybörjarkoraller som xenia och liknande som hamnar där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Tja!

Tänkte lägga upp saker i skänkes just men såg att jag inte kunde göra det pga begränsningar med att lägga upp annonser för folk som inte stödjer forumet med pengar.

Var detta planen även för skänkes eller följde det med av misstag?

Hej, Reuben!

Tack för ett bra förslag! Det är nu beslutat och genomfört att vi öppnar upp "Skänkes" för alla medlemmar.

Se vår kungörelse som kom ut för två veckor sedan:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?53782-Ang%E5ende-Sk%E4nkes-i-K%F6p-amp-S%E4lj

Tyvärr glömde vi att även meddela det i den här tråden.

Men nu är det alltså fritt fram för dig att skapa en annons under skänkes för alla de saker du ville skänka till andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...