Gå till innehåll

Ingen trådstart om Barracudan!!


Fluval_Robban

Rekommenderade inlägg

Kan hålla med om att jämförelsen kanske haltar lite men det spelar ingen roll, du missar ju poängen totalt.

Jag förstår din poäng om säljarens ansvarsfrihet. Jag håller dock inte med när det är levande varelser det handlar om.

Jag är inte helt glad i din ton. Speciellt inte med tanke på att du är moderator.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår din poäng om säljarens ansvarsfrihet. Jag håller dock inte med när det är levande varelser det handlar om.

Jag är inte helt glad i din ton. Speciellt inte med tanke på att du är moderator.

Du verkar ha svårt att förstå paralleller så som det passar dig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Handlaren har en skyldighet att ta hand om den aktuella organismen väl, att ge den rätt förutsättningar i affären. Handlaren har vidare skyldigheten att upplysa om de krav som organismen har och vad som behövs för att sköta djuret på rätt sätt. Men - min åsikt är att handlaren har ingen polisiär uppgift och kan inte lastas för om köparen inte sköter djuret på det sätt som det skall. Så länge djuret är i affären - handlarens ansvar. När affären är uppgjord och adekvata upplysningar är överlämnade - kundens ansvar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag ber om ursäkt allé redan om där är folk som tar ila upp vad jag skriver .

fördet första vi handlare har skyldeheter att upplysa vad det är förnåt dom köper ( vad den äter och hur stor den blir är den ett rov djur giftig )

ut över det så bör man fråga hur stort akvarium konden har vad är det för belysning hu länge har han hållt på och kunna säga NEJ detta kan du inte ha i dit akvarium

sen att där finns icke renhåriga säljare eller köpare

fördet andra för :censur: sluta upp med pajkastningen ni är vuxna människor

fördet tredje jag försvarar varken säljaren eller köparen hjälp han istället

med venliga hälsningar denny på saltkällaren (obs innerst inne så tycker jag att du ska skriva om hur det går)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gif Vi har återigen fått rensa tråden på orelevanta inlägg.

håll er till ämnet i fortsättningen.

Tråden handlar om att någon anmält handlaren till länsstyrelsen, så jag tycker, om än tydligen med provocerande formulering, att mitt första inlägg att det kan ha varit en icke saltvattensakvarist som gjort detta i nån sorts motarbetande kamp, har sin plats i diskussionen.

Inlägget var ämnat att föra upp en ytterligare aspekt på det inträffade.

Sen oavsett vem det nu är som anmält och om vaddennes motiv varit och om det var rätt eller inte, så är det väldigt tråkigt att det sker, för det kan aldrig var gynsamt för hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...