Gå till innehåll

Panik!!!


lynxen

Rekommenderade inlägg

Går ner till karet vid 18 tiden och ser att allt är mörkt o stilla. Kollar propparna o ser att döden till akvarierummet har gått. Sätter i en ny och ser att det blixtrar till i akvarierummet, går in o drar ut alla kontakterna till karet utom skummare o påfyllning, i med en nu propp o pang igen.

Går in o lyfter upp skummarpumpen och kabelfan ramlar av.... Den har gått rätt av 2cm från pumpen.

Har lyckats mecka ihop en newjet 1700 med hemmasvarvad venturi och klätt impeller med trassel så den funkar som skummarpump med den ger inte så mycket skum som originalet.

Min fråga till er är var kan jag hitta en ersättningspump till min Ati BM200??

Är inte så road att köpa en ny skummare... Har nån någon beg skummare eller pump till vettigt pris eller var jag kan köpa ny ersättningspump...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

exakt samma sak hände mig med min ena ATI250-pump (om du söker så hittar du säkert min tråd om detta).

det var inte gratis att byta blocken (frakten kostade massor), men alternativet är att du byter pump....

kanske de går att köpa av Sicce direkt? jag köpte av ATI.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade köpt en ny pump tex waveline

Tex http://www.saltysupply.com/Waveline-DC3000-Six-Speed-Skimmer-Pump-w-Pinwheel-p/h2o1125-s.htm

Kan du sedan vänta på nästa version av pumpen så är den mer utvecklad å styrbar mellan 1-100%

Nästa version ska visst komma nu i mars

Finns inte tyvärr några bra skummarpumpar för en bra peng, utan denna jag själv kollat på.

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar med newjet pumpen o min moddning tillsvidare har fått höja vattenpelaren 3-4cm men den skummar upp gojs i koppen :-)

Det lutar nog mer åt en helt ny skummare om man hittar någon lämplig.

Med det är tyvärr många man läst om som har haft problem med sina psk pumpar just med kabeln...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjaa. Det är ju en insugsstrypning och ett luftintag som skall fixas till också.

Men tycker du att du har tid för experiment så börja med att försöka få tag på impellern. Jag är inte så säker på att Tunze vill sälja reservdelar till en pump som i stort sett inte är på marknaden ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...