mickosch Postat 24 mars 2013 Författare Postat 24 mars 2013 Fråga. Du skrev väntar på revpelare? Finns det färdiggjutna typ btn? Vart köper man sna i så fall?Japp, får troligen den denna veckan. Deep ocean bland annat har./MikaelSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Keller Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Fråga: Måste man ha tillbehöret sunrise control eller går det att ställa in ljuset på något annat sätt? Eller är det bara på eller av som gäller om man inte köper till den? Snyggt iaf! Jag är sugen på samma uppsättning men står lite i valet och kvalet. Citera
osby0479 Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Fråga: Måste man ha tillbehöret sunrise control eller går det att ställa in ljuset på något annat sätt? Eller är det bara på eller av som gäller om man inte köper till den? Snyggt iaf! Jag är sugen på samma uppsättning men står lite i valet och kvalet.Kan svara på den frågan, och den är ja, du måste ha sunrise controllern för att kunna ställa in belysningen, annars är det bara av o på som du får ställa med en vanlig timer = tråkigt!! Citera
_Manne_ Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Kan svara på den frågan, och den är ja, du måste ha sunrise controllern för att kunna ställa in belysningen, annars är det bara av o på som du får ställa med en vanlig timer = tråkigt!!Är det en timer för blått o en för vitt ? Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Är det en timer för blått o en för vitt ? Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkNix, allt eller inget, men det va nog planen för att kunna tjäna pengar på sunrise controllern, men så är det väl med allt.Förövrigt en kanon belysning som är knäpptyst!! Citera
mickosch Postat 26 mars 2013 Författare Postat 26 mars 2013 Tack för svaren Ken. Belysningen är jag supernöjd med också än så länge! Visst det blir lite pengar för ett så litet kar med alla tillbehör, men lätt värt det. Citera
Kalufs Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Tjena!Jag är själv sugen på att börja med saltkar och har varit hos Bioted o fått en lite genomgång, han verkar grymt påläst och det är ju toppen att ha hans kunskap nära eftersom jag själv bor i Vallda precis utanför kungsbacka.Ted rekommenderade just Blenny karet, hur är ljudnivån? Kommer försöka ha det i vardagsrummet och då vore det bra om det inte lät alldeles för mycket.Jag har en fråga till som jag hoppas någon av er kan besvara, kan man ha det ca 1,5 meter från en braskamin elelr blir det för nära tro? Vi eldar inte ofta men det blir ju rätt varmt när man gör det så att säga Ha de gött! Citera
Manks Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 jag skulle säga att 1.5 meter är för nära, med tanke på hur varmt det blir hos mig när jag eldar i min kammin. Du får bygga en värmereflektor att ställa mellan karet och kaminen när du eldar så funkar det kanske. Citera
_Manne_ Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Jag har min 230 kub på mindre avstånd mellan kamin o kar.. Skulle gissa runt metern bara. Har klarat mig utan några åtgärder alls faktiskt.. Kanske hänger lite på volymen , men funkar det gör det.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Guest Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Jäkla fint kar lite väl blå belysning bara för min smak. Citera
osby0479 Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Jäkla fint kar lite väl blå belysning bara för min smak.Då är det en fördel att det går att ställa hur man vill Citera
Hawkmoon Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Då jag är en blådåre så tycker jag att det är hur bra som helst Citera
Kalufs Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 Hej!Hur är ljudnivån? Är ju själv sugen på att börja med saltvatten och har siktat in mig på detta kar.mvhUlf Citera
mickosch Postat 31 mars 2013 Författare Postat 31 mars 2013 Jag är ganska känslig och tycker skummaren låter en del. Men belysningen är knäpptyst. Citera
Kalufs Postat 2 april 2013 Postat 2 april 2013 Jag är ganska känslig och tycker skummaren låter en del. Men belysningen är knäpptyst.Tack för svaren! Citera
mickosch Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 Bild på favoriten i karet på sitt favoritställe. Citera
mickosch Postat 30 september 2013 Författare Postat 30 september 2013 Några bilder på sakerna i karet. Allt tuffar på och korallerna växer. Operation rädda lobo går sakta men säkert framåt!Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
phhasek Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Hur funkar det med mp10 i karet? Funderar på en själv. Citera
mickosch Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Hur funkar det med mp10 i karet? Funderar på en själv.Har faktiskt inte igång den just nu då jag har en anemon och är nervös för att den ska vandra.Men det funkade bra när jag hade den i men du behöver ju inte ställa den särskilt högt./MickeSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
phhasek Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Har faktiskt inte igång den just nu då jag har en anemon och är nervös för att den ska vandra.Men det funkade bra när jag hade den i men du behöver ju inte ställa den särskilt högt./MickeSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Ok! Såg att det finns skydd att köpa till dem. Citera
mickosch Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Bild två är Fungior? Snyggt! Japp. Var och hämtade dom i veckan hos Jonas. Sjukt häftigt hur dom växte från en gammal fungia han trodde var död. Kom nya hela tiden.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
freddi36 Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Ja tyckte dom liknade de han visat i sin tråd, mycket häftigt! Citera
PeterG Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Spännande ! kan man få se en helhetsbild .PeterG Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.