freddi36 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Lite nya bilder, det mesta ser riktigt bra ut, trots att jag inte gjort vattenbyte på.. ja har tappat räkningen på veckorna. But why fix it if it works Catalaphyllia som trivs tio gånger bättre uppe på revet än i sanden.. Låter den bränna de andra lite sålänge den inte gör någon stor skadaTrachyphylliorna ser galet bra utBTA ser otroligt fin ut som vanligt En häftig Acro med många nya toppar, se t.ex vid basen! Har en fragg av denna ca 10cm bort som är knall grön istället för lila! Squamipinnis som snart blivit hane, går väldigt långsamt i förvandlingen men tror det beror på bristen av honorStylophora som växer och ser allmänt välmående ut Citera
freddi36 Postat 14 juli 2014 Författare Postat 14 juli 2014 Alltid lika kul att inte va hemma en natt och komma hem och se en kritvit tricolor koloni och en döende Catalaphyllia.. Vad tusan hände?!?! Citera
Laggeman Postat 14 juli 2014 Postat 14 juli 2014 Grymma bilder Fredrik!Ledsen att sen behöva läsa nästa inlägg, kan det vara ett kemiskt krig dem emellan om de sitter nära varandra? Citera
hagbard Postat 14 juli 2014 Postat 14 juli 2014 snyggt o förövrigt tråkigt om de vart brända..för det var det som hänt?min nya stjärnpolyp fick sig en smäll av en euphyllia..den vitnade i änden,..flyttade den..kul att vi har 144 l bägge med olika mått mitt är 160 långt vi får starta 144 klubben hehe Citera
freddi36 Postat 17 juli 2014 Författare Postat 17 juli 2014 Grymma bilder Fredrik!Ledsen att sen behöva läsa nästa inlägg, kan det vara ett kemiskt krig dem emellan om de sitter nära varandra?Tack Jimmy Har ingen aning vad som hänt, dom står inte direkt nära varandra, nej. Tror jag har en teori angående Catalaphyllian, men tricolorn förblir ett mysterium! Mycket tråkigt då det va både min favorit och finaste sps. Den hade även en liten historia bakom sig så tog det lite extra hårt faktiskt..Angående Catalaphyllian. Har läst att de från Indonesien ska vara dåliga överlevare och vara smittade med någon okänd "sjukdom". Det blir son ett vitt slem eller lager runt basen och sen smälter dom och dör. De från Australien ska inte ha detta problem! Kam tilllägga att den faktiskt inte alls är död, den hade bara en riktigt dålig dag. Dock är den döende i den mystiska vita sjukdomen då jag ser vitt slem under den och den har problem att blåsa upp sig. Jag tänker låta den vara och se utvecklingen av deg hela.. Citera
freddi36 Postat 17 juli 2014 Författare Postat 17 juli 2014 snyggt o förövrigt tråkigt om de vart brända..för det var det som hänt?min nya stjärnpolyp fick sig en smäll av en euphyllia..den vitnade i änden,..flyttade den..kul att vi har 144 l bägge med olika mått mitt är 160 långt vi får starta 144 klubben heheVet som sagt inte vad som kan ha hänt, möjligen kemkrig.. Ja lite roligt ju, 144l är ju inte direkt standar volym heller Citera
odel68 Postat 18 juli 2014 Postat 18 juli 2014 Va tråkigt Fredrik hoppas catalaphyllian klarar sig mvh Ola. Citera
freddi36 Postat 20 juli 2014 Författare Postat 20 juli 2014 När allt annat går åt pipsvängen finns det alltid några man kan lita på..Så otroligt vackra, nya beroendet och samlarobjektet! <3 Citera
odel68 Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Snygga trachy den högra mycket lik min:smiley20 mvh Ola. Citera
freddi36 Postat 20 juli 2014 Författare Postat 20 juli 2014 Ska ha en knallgrön och en riktig rainbow också innan jag är närheten av nöjd Har du bild på din i tråden? Citera
odel68 Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 (ändrat) Det ska vara en bild om jag inte minns fel inte den bästa men en bild..mvh Ola.ps flik 27.. Ändrat 20 juli 2014 av odel68 Citera
freddi36 Postat 20 juli 2014 Författare Postat 20 juli 2014 Bytte för övrigt batterier i min azurelite också fast den lös.. Herregud vad tryck det blev i den efter bytet! Värt att pröva kan jag lova om man inte bytt på ett tag, även om man inte tycker sig se försämring så är det förmodligen så Citera
freddi36 Postat 27 juli 2014 Författare Postat 27 juli 2014 En hyfsat ny trachyphyllia till samlingen och en annan ny skönhet!Riktigt snygg under blått ljus, den har orange prickar längs alla tentaklerna! Citera
POPOV Postat 28 juli 2014 Postat 28 juli 2014 Tracophyllior är vackra men tycker mig inte se dom allt för ofta i butikerna! Citera
Vidofner Postat 28 juli 2014 Postat 28 juli 2014 Tracophyllior är vackra men tycker mig inte se dom allt för ofta i butikerna!Känns som butikerna alltid hade dem inne förut men nu ser man dem aldrig Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
freddi36 Postat 28 juli 2014 Författare Postat 28 juli 2014 Tracophyllior är vackra men tycker mig inte se dom allt för ofta i butikerna!Känns som butikerna alltid hade dem inne förut men nu ser man dem aldrig Skickat från min GT-I9300 via TapatalkTycker också att man ser dom mer sällan, men bara roligare att försöka hitta fina och samla dom Citera
freddi36 Postat 28 juli 2014 Författare Postat 28 juli 2014 Har upptäckt en rolig sak med min gröna bta. Efter matning drar den lixom ihop tentaklerna hela dagen och blir riktigt riktigt tät! Dock utan att vara Ihopdragen utan är fortfarande uppblåst. Svårt att förklara Blir som en massa bollar som ligger bredvid varandra tätt packade. Ibland är den riktigt gles och har långa tentakler, men beter sig alltid såhär efter matning Citera
freddi36 Postat 9 september 2014 Författare Postat 9 september 2014 Inte skrivit något på senaste tiden för har inte hänt så mycket heller.. Fick ta ut den lila bta för den blev för stor vilket medförde en ofrivillig rescape av övre delen av revet.. Två nykomlingar Citera
freddi36 Postat 18 september 2014 Författare Postat 18 september 2014 Lekt lite med mobilens top notch kamera Citera
odel68 Postat 19 september 2014 Postat 19 september 2014 Riktigt trevliga bilder/koraller mvh Ola. Citera
irwin_fletch Postat 19 september 2014 Postat 19 september 2014 Använder du någon app för att ta med mobilen? Bra bilder! Citera
freddi36 Postat 19 september 2014 Författare Postat 19 september 2014 Använder du någon app för att ta med mobilen? Bra bilder!Camera fv-5 använder jag tillsammans med Xperia Z1 kamera. Sen lite färg korrektion i snapseed för att matcha verkligheten Citera
freddi36 Postat 5 november 2014 Författare Postat 5 november 2014 Har hänt lite här... Lite dåligt också tyvärr.. =/Har tillkommit några nya koraller, någon chalice och acan mm. Tyvärr har jag haft dålig koll på karet den senaste tiden och inte skött mätningar osv. Detta har gjort att jag inte justerat min nopox dosering till efter vad jag matar så nitraten har stuckit iväg en bit.. Detta håller på att korrigeras. Tyvärr har detta lett till att vissa koraller inte ser jättefina och uppblåsta. Vissa koraller såsom Cynarinan ser ut till att stortrivas dock, lika så mina två rosor. Cynarinan har fått en lite mer matt färg dock och saknar den riktigt blodröda färgen. Men som sagt, försöker vända det nu! Alla fiskar mår bra iallafall, och mandarinen mumsar lobster eggs som att det inte finns ett bekymmer i världen. Någon vecka av stenhårda mätningar och nopox korrigeringar, tillsammans med veckovis vattenbyte ska nog få det på banan igen! Citera
Laggeman Postat 5 november 2014 Postat 5 november 2014 Kul att du kör på iaf Fredrik. Kanske dags i att investera i en 1-kanals doserpump till din NoPoX snart? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.