Gå till innehåll

POPOV's Drop


POPOV

Rekommenderade inlägg

Magnifikt. Magiskt.

Snyggt som fan...

En fråga bara! Euphyllian och Cataphyllian bränner de ej varandra?

Har för mig en gång när jag hade dem nära varandra så hade någon slaggs dragkamp.

mvh

Tackar!

Jo då du har rätt. Det pågår en fight för tillfället som euphyllian ser ut att vinna. Cataphyllian har dragit in några av sina tentakler. Euphyllian har jag nyligen flyttat på och nu när den börjar finna sig till ro har tentaklerna nått tillräckligt nära cataphyllian för att kriget ska påbörjas. Men det kommer snart åtgärdas med en mindre flytt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 409
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Korallerna kommer nog ska du se, du väljer ju med omsorg, ska man bara ha godbitar så tar det ju några månader innan man fått ihop en liten samling av det man vill ha.

Bilderna tycker jag att du ska va extremt nöjd med, får inte ens till dom i närheten av vad du levererar ;)

Hämtade några kilo sten, och lite annat skoj idag, på tisdag kommer det lite annat skoj från WC sen ska det kanske finnas tid för lite bilder om jag är nöjd med scapen!!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Visst är det så att det är svårt att få tag i snygga och annorlunda koraller, dom jag har i än så långe är rätt basic men försöker nu hitta dom sista puzzellbitarna. Dom koraller som är udda kommer sällan ut till salu och när det väl gör så säljs dom till fantastiska priser.

Såg att du gjort en ordentlig beställning med spännande sps koraller. Ska bli intressant att se resultatet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow. Läge för en byggtråd på rc och dela med dig till resten av världen?

Ja , du kanske dags för en tråd på ulitmatereef eller reefcentral snart.

Vill ha till lite mera koraller dock först så det ser mera fulländat ut, då kan jag göra en start till slut post.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lådan är tom men stagad invändigt på flertalet ställen för att undvika att den kollapsar. Efter att konverserat med Mikael på Håkanstorps Zoo som bygger kar kunde jag konstatera att jag ej behövde oroa mig över dom ojämna spänningarna. Mitt kar är så pass lågt och har tjockt glas vilket minimerar några risker.

Jag har limmat den i botten och runt om kanterna för att undvika att vatten samlas mellan glasen.

Vad har du för planer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken burk du har fått till, toppklass. Man blir sugen på att starta upp en burk igen när man läser igenom din tråd :)

Sent from my C6603 using Tapatalk

Det tycker jag du ska göra, bygg ett drop. Har lyckats inspirera några här men vet inte om någon kört igång med ett liknande bygge än. Du kanske kan vara förts.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag hade passerat 20 lock faktiskt på min önske lista bara till min kub just nu..

Lite Goa musslor o diverse andra koraller så är man snabbt där..

Men sånt är livet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag börja räkna på det från början men har nu konstaterat att det inte är lönt då verkligheten och den initiella planeringen av budget ej går att följa.

Det är en hobby, det får kosta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I en tidigare del av denna tråd skrev jag om min SURF2 ATS från Santa Monica.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?55391-POPOV-s-Drop&p=538762&viewfull=1#post538762

En helt ny produkt som jag ej fått till att göra det den ska göra, odla alger. Kunde inte köra igån den samtidigt som karet bubbla igång då LED plattan var defekt men Santa Monica skickade ny ett antal gånger tills den fungerade. Det var ett produktionsfel som orsakade kortslutning men tur nog är Sanata Monica seriösa och samamarbetade med mig för att få rätt på det. Så kan det bli när man ska vara först ut med en produkt =).

Efter att slutligen fått köra igång ATS'en blev jag besviken då den ej producerade alger. Fortsatte kommunikationen med Santa Monica för att finna orsaken. Kunde se alger på stenen i karet men inget i min ATS. Efter några månaders bruk var alg-produktionen fortfarande ej närvarande. Nyligen rengjorde hela ATS'en med borste för att se om jag kunde få en nystart på den då Sanata Monica påpekat att en film kan ha lagt sig på den efter ny starten av karet.

Efter att ha gjort enligt anvisningar kan jag ny stolt säga att jag är mycket nöjd med resultatet. Bilderna visar min andra skörd på vecko basis, fyller hela handen och väger en hel del. Algerna från stenen har minskat radikalt och är helt på väg bort =) .

post-5026-14468931832559_thumb.jpg

post-5026-1446893183233_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du rapporterar ATS'en, ser fint ut :) SM har fått mycket kritik på sistonde på RC för sina "affärsmetoder" och beteende på algaescrubber.net ... men göra fungerande ATS kan han!

Min DIY UAS är så gott som klar, men jag har inga alger i karet ännu så har inte dragit igång den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du rapporterar ATS'en, ser fint ut :) SM har fått mycket kritik på sistonde på RC för sina "affärsmetoder" och beteende på algaescrubber.net ... men göra fungerande ATS kan han!

Min DIY UAS är så gott som klar, men jag har inga alger i karet ännu så har inte dragit igång den.

Fina med SA är att dom delar med sig av sin design för dom som vill bygga eget. Men som du säger marknadsför han sig aggressivt på forum.

Eget DIY, det får du slänga upp på forumet i väntan på att ditt vita fina kar börjar bli grönt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu ett tag sökt efter en ny LED ramp som ska ersätta min Maxspect Razor 160W. Kriterierna har varit många men framför allt dessa:

  • Estetiskt tilltalande
  • Ha en belysningsbredd som täcker hela mitt kar på 100x40 cm
  • Ny modell med tilltalande teknologi
  • > 160W
  • Flerkanaliga inställningsmöjligheter
  • Prisvärd

Det ser ut som att jag funnit en värdig ersättare med alla mina kriterier uppfyllda, inväntar nu snällt att första beställningen trillar in hos min lokala handlare.

Berättar mera om denna ramp när jag fått den och hunnit testa, tills dess ligger locket på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu ett tag sökt efter en ny LED ramp som ska ersätta min Maxspect Razor 160W. Kriterierna har varit många men framför allt dessa:

  • Estetiskt tilltalande
  • Ha en belysningsbredd som täcker hela mitt kar på 100x40 cm
  • Ny modell med tilltalande teknologi
  • > 160W
  • Flerkanaliga inställningsmöjligheter
  • Prisvärd

Det ser ut som att jag funnit en värdig ersättare med alla mina kriterier uppfyllda, inväntar nu snällt att första beställningen trillar in hos min lokala handlare.

Berättar mera om denna ramp när jag fått den och hunnit testa, tills dess ligger locket på.

Måste bara säga att ditt kar är otroligt snyggt! Vilken inspiration!

Sen undrar jag, som går i köptankar på en Maxspect Razor till mitt nanokar, varför du väljer att ersätta din. Lever den inte upp till dina förväntningar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...