Gå till innehåll

Björns första balja - 80 liter


Strikt

Rekommenderade inlägg

trevligt med lite roliga överaskningar!

Tråkigt med Gramman dock, jag har samma erfarenheter. De kan vara ettriga de där Acanthops.

Ja, inser ju att jag introducerade i fel ordning. Hade båda firrarna på vill-ha-listan men jag är så road av min acanthops så om det inte funkar att introducera fler fiskar känns det ändå ok.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 2 veckor senare...
Hej,

Riktigt snyggt kar du har.

Har en undran angående din skummare.

Fixar den att få bort ytfilmen?

Är själv sugen på en 9004.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack för det:)

Tycker att 9004an fixar bort ytfilmen bra i mitt kar. Det enda som jag inte varit helt nöjd med är att den kan avge väldigt mycket microbubblor. Just nu är den nyligen totalrengjord, rätt inställd och i rätt nivå i akvariet och då är det ok. Finns en tråd någonstans (tror den heter typ microbubblor 9006) där fler tar upp detta. Men som sagt, den skummar bra och tar bort ytfilmen.

Ändrat av Strikt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Stiligt, jag vill åxå ha en mandarin som äter frysmat!

Tack för det! Har haft den en månad snart och var nojig i början att den inte skulle äta, planerade pododling som backup. Men efter en vecka trillade poletten ner och den fattade att den röda osmosslangsprutan betyder mat:) Väldigt fin och rolig firre, en filbunke som lever sitt eget liv. Inte ens acanthopsen har hjärta att mucka med den ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brutal mognad i karet. Snyggt som tusan!

Gillar din gröna rhodactis skarpt. Hade en lika dan för ett tag sen.

Tack för det! Ja, den följde med en sten och var en en femkrona stor. Har haft stabilitet i burken ett tag och dragit upp ljuset långsamt och då har den exploderat i storlek. Rolig beteende har den också, på en av bilderna här uppe anar man hur den drar ihop sig på ena sidan där den satt tidigare för att inte brännas av pärlkorallen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för det! Ja, den följde med en sten och var en en femkrona stor. Har haft stabilitet i burken ett tag och dragit upp ljuset långsamt och då har den exploderat i storlek. Rolig beteende har den också, på en av bilderna här uppe anar man hur den drar ihop sig på ena sidan där den satt tidigare för att inte brännas av pärlkorallen.

Ja jag såg det, snygga bilder! Matade mina rhodactis nu ikväll, känns skönt att se dem äta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...