pegekin Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Är det någon av dessa Genne pratar om ?? Citera
_Manne_ Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Inte exakt , dock din första bild är samma "art familj" av knapp som då har samma typ av gift.. Bild två är en zoantus, inte samma vad jag förstått.Mvh Manne Citera
pegekin Postat 11 augusti 2013 Författare Postat 11 augusti 2013 Inte exakt , dock din första bild är samma "art familj" av knapp som då har samma typ av gift.. Bild två är en zoantus, inte samma vad jag förstått.Mvh ManneOk.Tack. Båda har kommit men stenarna,. Citera
Tomtom Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Lånar tråden lite.Vad säger ni om dessa båda som kommit med på stenen med dom gula minianemonerna.Tack för hjälpen. Citera
krille 55 Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Den grönrandiga längst till vänster är en av dom vi pratar om som mycke giftig. Har haft den själv. Den andra är jag för okunnig för att uttala mig om. Citera
DaTrucka Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Dom första bilderna på båda inläggen ovan tillhör troligen till det släktet.Men i samtliga fall (som jag känner till) som folk blivit drabbade av förgiftning så är det den blå/grå flammiga varianten som ställt till det.Finns ett antal bilder på dessa i dom aktuella trådarna.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rasmus Pedersen Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Lånar tråden lite.Vad säger ni om dessa båda som kommit med på stenen med dom gula minianemonerna.Tack för hjälpen.De på den andra bilden och som syns överst i första bilden är Parazoanthus gracilis. Den gröna är nog Protopalythoa grandis. Citera
alexochingencarina Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Tänkte höra om någon vet om dessa är giftiga?Min fru har massor:skrattar: Citera
krille 55 Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Den blåa kan innehålla cyanid så va försiktig med den Citera
Alexraptor Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Man ska akta sig för att dömma på utseende, då det finns stor variation av färg och form mellan arterna, och är därför omöjliga att dömma på det viset.Däremot bör man behandla hela släktet protopalythoa som potentiellt giftiga, vilket dom på bilderna tillhör.Fast det verkar vara lite blandand kompott med Protopalythoa or Zoanthus på en av bilderna där. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.