Fredrik.g Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Riktigt snyggt Ken! Mer bilder på levande och hur ljuset från lampan är vill vi se Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Undra vem som lägger vantarna på detta sen... riktigt snyggt även denna gång..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Undra vem som lägger vantarna på detta sen... riktigt snyggt även denna gång..Sent from my iPhone using TapatalkHaha, du känner mig Får se hur det blir i framtiden, satt med snickaren igår och räknade lite löst på renoveringen och ett nytt kar får det nog bli lite längre fram om vi ska hålla den budgeten vi har till förfogande, men snålar vi in lite så kanske där blir till ett nytt kar, men det ger sig väl Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Riktigt snyggt Ken! Mer bilder på levande och hur ljuset från lampan är vill vi se Sent from my GT-I9100 using TapatalkSka få lite nya koraller imorgon, så då kanske det kan bli en bild eller två!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Det är ju mycket enklare o flytta när där står en färdig balja med vatten i redan innan man börjat plocka från det gamla , så får man ju chansen att byta upp sig med....Vill inte påverka dig på något sätt Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Det är ju mycket enklare o flytta när där står en färdig balja med vatten i redan innan man börjat plocka från det gamla , så får man ju chansen att byta upp sig med....Vill inte påverka dig på något sätt Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTack!Har haft dom planerna och får se om jag kanske kan smyga in ett nytt kar, men känner att det kan bli svårt!Men iaf så får jag ett eget rum där det är ett rum uppbyggt inne i rummet där jag kan ha sump, fraggkar, vatten indraget mm så ev blir det en ny bänk i samma stuk men öppen undertill, inbyggt en del i väggen så man slipper ljudet från vortecharna, inte för att dom hörs speciellt mycket, men alla ljud som kan minimeras är ju självklart välkommet!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Ljuset ser kanon ut! Kan du lägga ute en bild på hur många % du kör på varje kanal? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Är rören tända på bilden? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Är rören tända på bilden?Det är dom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Skit också. Nu blev jag ju sugen...Funkar mjukvaran bättre än när vi bråka med den förra rampen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Oh ja, genom datorn är det hur smidigt som helst!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Oh ja, genom datorn är det hur smidigt som helst!!Ursäkta ??Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Provade en samsung Galaxy tab men det funkade inte riktigt!Men jag har inga problem genom datorn, funkar hur bra som helst!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Undra vem som lägger vantarna på detta sen... riktigt snyggt även denna gång..Ja, det här akvariet har ju snart "old tank syndrome"... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Ja, det här akvariet har ju snart "old tank syndrome"... Nu ska du inte vara sån Peter Får se om det följer med till huset eller det blir ett nytt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 8 januari 2014 Författare Dela Postat 8 januari 2014 Lite halvtaskiga mobil bilder i blåljuset, men måste påpeka att det av någon anledning blir bättre bilder med smt rampen än den gamla R2!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 8 januari 2014 Författare Dela Postat 8 januari 2014 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 8 januari 2014 Dela Postat 8 januari 2014 Ojojoj vilka koraller du har!!!! Fram med systemkameran nu;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 9 januari 2014 Dela Postat 9 januari 2014 Vilken hög med scolymior du samlat på dig nu. Att stå vid ditt kar när blåljuset är på måste kännas bättre än Ibiza's bästa klubbar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 9 januari 2014 Författare Dela Postat 9 januari 2014 Ojojoj vilka koraller du har!!!! Fram med systemkameran nu;)Tack, inte att jämföra med dina bilder dock, men ska på systemkameran o se om jag kan få till några hyfsade bilder så fort tiden räcker till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 9 januari 2014 Författare Dela Postat 9 januari 2014 Vilken hög med scolymior du samlat på dig nu. Att stå vid ditt kar när blåljuset är på måste kännas bättre än Ibiza's bästa klubbar.Ja den ska ju utökas efter hand, fler warpaint måste man ha, dom ger en bra effekt Ja det är party varje kväll!!Tråkiga är att bilderna ser bra ut i mobilen men när jag lagt till dom här ser det inte alls bra ut ;(Men bättre än innan iaf! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 9 januari 2014 Dela Postat 9 januari 2014 Ja den ska ju utökas efter hand, fler warpaint måste man ha, dom ger en bra effekt Ja det är party varje kväll!!Tråkiga är att bilderna ser bra ut i mobilen men när jag lagt till dom här ser det inte alls bra ut ;(Men bättre än innan iaf!Det rä en iPhone, nyttja nu din kamera. Har jo sett en fin bild av ditt kar du tagit med systemkamera så jag vet att du kan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 9 januari 2014 Författare Dela Postat 9 januari 2014 En iPhone bild i lite led ljus!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 9 januari 2014 Dela Postat 9 januari 2014 känner du dig nöjd med valet av T5 rör annars? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 9 januari 2014 Författare Dela Postat 9 januari 2014 Faktiskt väldigt nöjd, verkar funka väldigt bra, fyller upp det som led inte gör!Kör dock bara 4 timmar t5 men kommer öka upp till 6 timmar skulle jag tro!Kör jag bara t5 så blev det rätt så blått men i kombination så upplever jag det mycket vitare/ljusare i karet.Allt har om jag ska jämföra med den gamla rampen, svällt upp betydligt mer, mina ricorderior sväller upp och är ca 1/3 större än innan, samt att polyperna på Mona montiporor är ute och färgar bättre än innan, så något bra måste den göra!Kör bara på 60% på led, körde på ca 45-50% på den gamla 2x150W och kommer nog öka upp till 65% nästa vecka o toppa totalt med 70% eller kanske fortsätta och öka o se på korallerna hur dom reagerar!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.