Gå till innehåll

Nytt projekt på gång, 300L


osby0479

Rekommenderade inlägg

  • Svar 427
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vilka anthias räknas till dom lite lättare, som ev bara behöver matning 1 gång om dagen.

Dessa har jag haft och de funkar bra att mata en gång om dagen. Jag matar på vardagar en gång om dagen och på helgerna två gånger. När jag är bortrest matas det bara varannan dag och dessa mådde bra enda tills oodinium slog ut större delen av mitt fiskbestånd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa har jag haft och de funkar bra att mata en gång om dagen. Jag matar på vardagar en gång om dagen och på helgerna två gånger. När jag är bortrest matas det bara varannan dag och dessa mådde bra enda tills oodinium slog ut större delen av mitt fiskbestånd.

Är den arten jag mycket väl skulle kunna tänka mig, har 300l o funderar på en 4-5st.

På helgen så hinner man ju mata mer än en gång, på veckorna brukar jag mata rätt så rikligt så hoppas det ska funka.

Tack så mycket för svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att alla Anthias går att vänja till matning kvällstid. Men de har trångt svalg så de måste få tid på sig att äta. Jag matar under tre påföljande Tvreklamer kvällstid och det går bra. I naturen får de mest mat gryning och skymning. Vad jag vet äter alla Anthias gärna torrfoder från automat.

De har liten aggresionsmarginal. Har man de mest simglada kirurgerna som sohal eller lineatus är det nog bäst att glömma Anthias.

De mer aggresiva som t. ex squamipinnis eller några av de större brukar mobba ut de mindre arterna som t.ex dispar.

Dispar och parvirostris som jag tycker är lättast är mycket mindre aggresiva och går bäst att hålla med många hanar - minst 5 av varje art. Det brukar inte bli en synlig hackordning om de är så pass många och hanarna spelar så mycket för varann att det blir lugnare för honorna.

Tuka är en fantastisk vacker art men vek. Den bör sättas i först av alla fiskar och man bör undvika alla aggresiva fiskar som t. ex kirurger, frökenfiskar eller Pseudocheilinus wrassar. Till och med Chromis virides mobbar ihjäl dem vid lek. Cirrhilabrusarterna verkar gå bra liksom pilfiskar som magnifica, zebra eller evides. Decoran kanske är i tuffaste laget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag vet Eddie, ska försöka fixa det, måste bara hitta rätt tillfälle...

Exakt så brukar jag också se det Henric, men sen hittade jag en lösning på det ;)

Nikke, 9 av 10 kommer från whitecorals, en warpaint från extremecorals, tanken är väl att fylla dropen på det nya karet med enbart scolymior!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...