osby0479 Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 Nu börjar det likna något, ca 15kg riktigt fin sten placerat på något ungefär, om det blir bra eller inte får framtiden utvisa.Synd bara att man fått 44kg sten över Lite andra godsaker hittade ner i karet i form av En discosoma jawbreaker super orange och den lever verkligen upp till sitt namn, super duper orange.En liten fragg på zoanthus rasta, fragg på blue hornets samt yellow hornets.Och en riktigt fin superman.Inga saker man hittar i svensk handel, utan kommer dom in, så är dom oftast sålda innan dörrarna öppnas.Får min sista beställning från WC på tisdag sen ska jag kanske kunna leverera lite bilder på hur det ser ut, om jag är nöjd med scapen Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
osby0479 Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 En kass bild, kommer kanske lite fler på tisdag då mina nya koraller anländer!! Citera
POPOV Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Inredning ser lovande ut även om ljuset gör det svårt att skaffa sig misstänker jag. Citera
osby0479 Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Skulle man våga stoppa i en zebrasoma rostratum ihop med en gul flavecens och en xhanthurum?Xanthurumen har jagat flavecens rätt så bra och bitit honom i bakfenan, har satt upp en spegel så det har avtagit idag verkar det som!Men frågan är om 3 kirurger på 300l är för mycket, isf får någon av dessa två åka ur karet!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
osby0479 Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Har varit i kontakt med en kille som verkar ha hyffsat bra koll, jag kör ju mest mjukkoraller som ricordea, lite gorgonier, ett gäng scolymior, lite montiporor, zoanthus och discosoma.Han påpekar att jag inte ska köra med zeovit i mitt kar, att det kommer att bi skit av allt ihopa.Så han föreslår att jag ska köra rowphos och nån form av niritnersättande, samt prodibio tillsatser istället och byta vatten ca 40l i veckan istället!Låter det bra eller hur ska jag göra? Citera
POPOV Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 Vad är det för fel på vanlig hederlig balling nu för tiden På med en ATS på det hela och alla år glada. Citera
Fiffe Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 Nä ingen zeo. Det är för stenkoraller och lågnäringskar. Låt karet gå några månader med remover och stabilisera sig. Sen märker du om det behövs nåt mer. Det behöver inte vara svårare. Citera
osby0479 Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Varför blir mina bilder helt värdelösa när jag fotograferar i blåljuse?Skulle ju mer än något annat vilja få till en bra bild i det ljuset för det är magiskt!!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Fiffe Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 Ja det är sketasvårt.Tror det finns en tråd här någonstans om tips.Lång slutartid hög ISO och sen fixa till färgerna i datorn skulle jag tro. Citera
POPOV Postat 1 december 2013 Postat 1 december 2013 Du måste helt enkelt ställ in kameran så den är justerad till blåljuset. använder du mobilkamera blir det pannkaka av det hela tyvärr.Har du en systemkamera kan du testa med instruktioner i denna länk:http://www.melevsreef.com/take_great_pictures.html Citera
osby0479 Postat 3 december 2013 Författare Postat 3 december 2013 Ny ramp beställd pacific sun Pandora 2x75 4x39 T5 blir lite bättre utfyllnad av ljuset!!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
wrang Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Ny ramp beställd pacific sun Pandora 2x75 4x39 T5 blir lite bättre utfyllnad av ljuset!!Skickas från min iPhone via TapatalkVad kör du med nu innan den nya kommer?/Christian"Skrivet från en mobilenhet med Tapatalk" Citera
osby0479 Postat 4 december 2013 Författare Postat 4 december 2013 Pacific sun metis hyperion 2x150w, den nya rampen kommer att täcka ytan bättre, ge mer ljus samt fylla upp ytan på ovansidan som nuvarande inte gör, den är 45cm djup så det blir perfekt, hoppas jag, enda är ju att man får ta bort den om man ska va i akvariet!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
POPOV Postat 4 december 2013 Postat 4 december 2013 Nå, blir det några riktiga bilder på dina nya inköp.Ta en bild utan blåljuset nu så vi ser vad det är på bilden Citera
osby0479 Postat 4 december 2013 Författare Postat 4 december 2013 Haha, måste fylla på innan det blir några bilder, men det kommer Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
wrang Postat 6 december 2013 Postat 6 december 2013 Du ville väll ha en udda kirurg va?Kolla nu hos biotedmarin en Acanthurus polyzona Citera
osby0479 Postat 6 december 2013 Författare Postat 6 december 2013 Du ville väll ha en udda kirurg va?Kolla nu hos biotedmarin en Acanthurus polyzonaHar redan pratat med Ted om denna fisk, den är rätt så cool, men det blir en rostratum efter vintern hade jag tänkt!Men man vet aldrig =) Citera
osby0479 Postat 6 december 2013 Författare Postat 6 december 2013 Någon som kör Bali programmet på sin pacuficsun ramp?Kan tycka att det är väldigt mycket belysning, startar redan 08.00 och går på kvällsbelysning 20.24 är ju över 12 timmar!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Nu måste det bli lite bilder Ken!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 Det kommer Manne, väntar bara på den nya belysningen och lite andra roliga saker men det kommer!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Trodde du hade fått den redan.. Vart beställde du den ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 Man vanliga leverantör Drakfisken, skulle ta ca 2 veckor så v51 bör den va här Skulle ju självklart vilja ha den redan nu, men får snällt vänta!!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Ok.. Hoppas det blir bra i slutändan , hur går det med whitecorals sändningen ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 Jodå fick den i tisdags men musslor klarar tydligen inte den kylan som är ute, så det blir inte fler musslor förrens nästa år!Sändningen som blev försenad pga flyget har klarat sig förvånansvärt bra!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.