Chum Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 (ändrat) Titta vad jag snubblade på, på nätet... "Calliostoma Annulatum". Hade ingen aning om att det fanns så vackra sniglar! Undrar om de finns i handeln? Ändrat 20 oktober 2013 av Chum Citera
Chum Postat 20 oktober 2013 Författare Postat 20 oktober 2013 "Calliostoma Laugieri"......och "Calliostoma Conulum"... Citera
Chum Postat 21 oktober 2013 Författare Postat 21 oktober 2013 Hm, vet inte vad som hände med bilden i första inlägget... här är den igen Citera
Boerboele Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 Satt och kollade på exakt den (sista bilden) snigeln med igår kväll och tänkte ungefär samma sak.Otroligt snygg. Citera
Ted Camenius Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 Titta vad jag snubblade på, på nätet... "Calliostoma Annulatum". Hade ingen aning om att det fanns så vackra sniglar! Undrar om de finns i handeln? Kallvattensart om jag minns rätt. Har för mig att reefbuilders.com hade en artikel om den för inte så länge sedan. Citera
Chum Postat 21 oktober 2013 Författare Postat 21 oktober 2013 Hehe "singlar"... Vad jag kan se på Wiki så skall de finnas utanför Afrika, så man får väl anta det inte är så kallt där. Men jag vet inte, de kanske finns på ler ställen. Galet vackra iaf, alla de olika varianterna ovan =) Citera
Guest Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Jäklar vilka fina snäckor dessa skulle jag vilja lägga vantarna på Citera
jojje81 Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Sägs det aldrig några såna i handeln? Man blir ju onekligen lite trött på vanliga turbo sniglar och troccusar Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2 Citera
Laggeman Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Hehe "singlar"... Vad jag kan se på Wiki så skall de finnas utanför Afrika, så man får väl anta det inte är så kallt där. Men jag vet inte, de kanske finns på ler ställen. Galet vackra iaf, alla de olika varianterna ovan =)This top shell can be found in the littoral zone from Isla San Geronimo, Baja California, north to Forrester Island, Alaska.Säkert att du inte läst fel på Alaska?Sen är Afrika rätt så stort och har allt från öken till kallt klimat vintertid längst ner, så att utgå från att Afrika generellt är varmt är inte rätt. Citera
Chum Postat 22 oktober 2013 Författare Postat 22 oktober 2013 Ja jklar, jag läste fel... This snail lives off of the Pacific coast of North America. Citera
patrikk Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 föda upp dem och försöka vänja varje generation till lite varmare vatten och vips så kan vi ha dem i våra kar eller inte snygga var de alla tre Citera
Slanten Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Det finns åtminstone en art i svenska vatten. Calliostoma zizyphinus ser ut så här:(Bilderna tagna från http://www.liceofoscarini.it/didattic/conchiglie/gasteropodi/specie/CalliostomaZizyphinum.htm ) Citera
jacs Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Jonas hade inte du flyttat till Munkedal nyss, står ju fortfarande samma stad som en annan.//Jonas Citera
Slanten Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Tack för påminnelsen! Nu står det rätt samhälle. Citera
Tiaozqa Postat 8 november 2013 Postat 8 november 2013 Hittade på reeflex..suuupervackra men verkar lite krångliga för våra hemma-biotoper kanske.. http://se.reeflex.net/tiere/5727_Calliostoma_annulatum.htm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.